Aquest Nadal Sigues part de la solució contra la pobresa

Per segon any consecutiu i sota el lema “Sigues part de la solució contra la pobresa”, les Càritas ubicades en territori català han unit forces per fer arribar un missatge d’esperança, on es convida a tothom a ser part de la solució dels problemes que pateixen les persones més vulnerables de la nostra societat.

Les deu Càritas diocesanes amb seu a Catalunya es coordinen per segon any consecutiu per fer arribar un missatge d’esperança a tota la població catalana. La missió de Càritas és acollir i acompanyar les persones que més ho necessiten, i amb el suport de gairebé 16.000 particulars i més de 1.700 empreses, sumada a la feina dels més de 500 professionals i 13.000 voluntaris/es, Càritas ha pogut atendre a 321.287 persones a Catalunya durant l’any 2017.
Amb tot, els problemes socials continuen ben presents en el nostra dia a dia, i aquest Nadal des de Càritas vol centrar-nos en algunes  de les diferents problemàtiques estructurals que s’haurien d’abordar amb caràcter d’urgència com l’habitatge i la mobilitat humana forçada. Nadal és un temps que porta a la memòria l’escalfor de la llar que protegeix del fred del carrer, les trobades al voltant d’una taula compartint els darrers moments de l’any i els bons desitjos per al que comença.
Aquests records, que ens semblen tan quotidians, no els han pogut gaudir una part prou important de la nostra societat prop del 30% de les famílies i persones soles que Càritas ha atès durant l’any 2017 a Catalunya, i que tenen dificultats per a poder accedir a un habitatge, o totes les persones que s’han vist forçades a abandonar les seves llar i països d’origen, i que estan intentant refer les seves vides, sovint veient vulnerats els seus drets i la seva dignitat, fins i tot havent de començar un nou any en camps de refugiats, en condicions lamentables.
Malgrat aquestes dificultats, des de Càritas es treballa amb el convenciment que tothom mereix una llar on construir els seus records vitals, on sentir-se protegit i on recuperar forces per començar un nou dia.  La mobilitat és un dret de totes les persones, quelcom que hauria de ser normal i un fet que ha estat una constant en la humanitat. Aquest Nadal, les anades i vingudes de familiars, amics… les trucades i missatges de felicitació entre persones que estimem, però de les que ens separa la distància o els retrobaments, ens haurien d’ajudar a comprendre, que això és la normalitat i no que hi hagi persones vegin vulnerades les seves llibertats.
Per això des de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, volem convidar-vos a ser part de la solució d’aquestes situacions d’injustícia que pateixen tantes persones, a revertir aquesta societat del descart i a reclamar una societat que posi a la persona en el centre.
Us desitgem que tingueu un molt Bon Nadal, ple d’esperança i amb els millors desitjos per al nou any.