Celebrat amb èxit el concert solidari contra la pobresa infantil a Montserrat

La Basílica de Santa Maria de Montserrat, es va omplir, per escoltar la magnífica interpretació que la Orquestra Amics de la Unesco Barcelona i la organista Mercè Sanchis van oferir el passat dissabte, en un concert benèfic per lluitar contra la pobresa Infantil.

Aquest concert forma part del cicle de 24 concerts promoguts per la Fundació Música Solidària, la Fundació Antigues Caixes Catalanes i el Grup BBVA arreu de Catalunya, interpretats per l’Orquestra Unesco Barcelona, dirigida per Gonçal Comellas, i acompanyada per cors, corals i solistes de cada territori.

El concert ha tingut lloc a la Basílica de Santa Maria de Montserrat, aquest passat dissabte 2 d’abril a les 16,30 h. El concert que tenia un caire benèfic, ha servit per recaptar fons que es destinaran a Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat i als seus programes de suport a les famílies, per lluitar contra la pobresa infantil. Ha comptat amb la presència de Mon. Agustí Cortés Bisbe de Sant Feliu de Llobregat i el Pare Josep M. Soler abat de Montserrat, Carme Borbonès presidenta de Càritas Catalunya, entre d’altres personalitats.

Des de Càritas, es treballa cada dia pels drets i la dignitat de les persones més desafavorides i es lluita per transformar aquelles situacions del nostre entorn, que ens allunyen cada cop més, d’un món socialment just i amb igualtat d’oportunitats.
Càritas vol animar a tota la societat, a deixar la seva empremta de Justícia per construir un entorn i un món sostenible per a les persones i per al medi ambient. Adoptar un estil de vida solidari i just, fer un compromís amb gestos i accions concretes, per afavorir el respecte dels drets fonamentals  de totes les persones.

Un 45% de les persones ateses per Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat durant el 2015, tenen entre 31 i 45 anys. Són adults que no tenen feina i si la tenen,  amb ingressos insuficients per assumir el pagament de les despeses i responsabilitats pròpies de qualsevol nucli de convivència. Aquesta precarietat econòmica i social dels adults, arrossega a la resta de la família a una situació d’exclusió, on són els infants i els joves els que en pateixen les majors conseqüències.

Cal actuar per invertir aquesta realitat perquè la nostra societat abocarà a aquests infants i joves a una situació de cronicitat de la seva exclusió, sense oportunitats, vulnerant els seus drets, la seva dignitat i el seu futur.

Per aquest motiu, des de Càritas s’aposta per aquells projectes amb infants i joves que cerquen el desenvolupament integral d’aquests. Amb els reforços educatius, materns infantils, les beques de menjador, els suports psicològics i la cobertura de les necessitats bàsiques entre d’altres, s’intenta lluitar per un futur més esperançador per aquests infants. Però conscients que si no s’actua en les causes i les estructures que generen l’exclusió de les persones adultes, difícilment es podrà acabar amb la pobresa infantil en el nostre entorn.

Càritas agraeix iniciatives com les de la Fundació Música Solidària, el Grup BBVA i la Fundació Antigues Caixes Catalanes, perquè aquestes col·laboracions són les que l’ajuden a seguir lluitant cada dia, per aquest món més just, on les persones siguin el veritable centre de totes les nostres accions.

En el concert es van poder escoltar obres de Georg Friedrich Haendel, interpretades per l’orquestra Amics de la Unesco Barcelona i la Solista Mercè Sanchis a l’Orgue, sota la direcció del Mestre Gonçal Comellas.

Programa:

Concerts per a orgue i orquestra
GEORG FRIEDRICH HAENDEL

Concerto Grosso Op.6, No.5, en re major
1. Larghetto e staccato
2. Allegro
3. Presto
4. Largo
5. Allegro
6. Menuetto (Un poco larghetto)

Concert per a orgue i orquestra Op.7, No.10, en re menor
1. Adagio