ACOLLIDA i ACOMPANYAMENT

Escoltem, orientem i acompanyem les persones en els seus processos de millora personal perquè se sentin part activa de la societat.

Donem recolzament a la cobertura de les necessitats bàsiques de les persones que acompanyem, amb ajudes econòmiques o en espècies.

INFÀNCIA,
ADOLESCÈNCIA
i FAMÍLIA

El programa d’infància i adolescència pretén donar resposta a una realitat de crisi en què els menors acaben patint-ne moltes vegades les conseqüències. Aquesta resposta es tradueix principalment en serveis de caire preventiu, que afavoreixen el desenvolupament harmònic i integral dels infants i adolescents atesos per Càritas.

FORMACIÓ i
INSERCIÓ LABORAL

Acompanyem a les persones en la millora de les seves competències i formació per facilitar processos de desenvolupament sociolaboral.

SENSE LLAR i
HABITATGE SOCIAL

Treballem per a la qualitat de vida de les persones en situació d’exclusió social, promovent models i processos de canvi i millora.

Donem recolzament i protecció a les persones i famílies en situacions econòmiques i/o socials que poden portar a la pèrdua de la llar. Afavorim l’accés a un habitatge que els permeti iniciar un projecte de vida inclusiu i digne.

MOBILITAT HUMANA

Vivim un moment històric en què mai s’havien donat tants desplaçaments de persones i de pobles, i des de Càritas estem atenent de manera transversal aquesta realitat doncs les lleis d’estrangeria provoquen la vulneració de molts drets humans i socials.

SENSIBILITZACIÓ

Posem en valor la informació, sensibilització i denúncia de les situacions de desigualtat i dels efectes de la injustícia social al conjunt de la societat.

VOLUNTARIAT

Fomentem l’acció i la formació del voluntariat, que sustenta el que fa Càritas, des d’un compromís responsable en el servei.