Pràcticament la meitat de les persones que atenem no són d’Espanya ni d’Europa.

Vivim un moment històric en què mai s’havien donat tants desplaçaments de persones i de pobles, i des de Càritas estem atenent de manera transversal aquesta realitat doncs les lleis d’estrangeria provoquen la vulneració de molts drets humans i socials.

Què fem i com ho fem?

• Enfortim l’acció social que duem a terme envers les persones procedents d’altres països i en situació de vulnerabilitat.
  • En tots els serveis tenim una mirada que contempla els tres moments del procés migratori: l’origen, el trànsit i l’acollida
  • Fem visibles les vulneracions de drets en aquests processos i promovem el treball en xarxa.

La nostra resposta comuna es podria articular a l’entorn de quatre verbs:

ACOLLIR

Oferir allotjaments adients i decorosos, i serveis d’acollida que facilitin l’encontre personal.

PROTEGIR

Defensa dels drets i la dignitat de la persona, independentment del seu estat migratori.

PROMOURE

Què puguin realitzar-se com a persones en totes les dimensions.

INTEGRAR

Oportunitats d’enriquiment intercultural generades per la seva presència.

• Las costumbres, los horarios, la comida, el clima y el carácter de la gente... son diferentes. Se nos ha hecho difícil la relación con las personas de acá, cada uno va a la suya. Pero tenemos esperanza, esperamos que las niñas puedan ir a la guardería y nosotros encontrar trabajo. Aquí al menos, nos podemos plantear un futuro sin temer por nuestra vida, lo que ahora mismo no podemos hacer en nuestro país.

Dayana

No es tracta només de Migrants, sinó de tota la Humanitat

Amb motiu de la Jornada Mundial del Migrant i del Refugiat la Xarxa Migrants amb Drets presenta la seva nova pàgina web.

Denunciem la passivitat dels Governs d’Espanya, Itàlia i Malta davant la situació a l’Open Arms i l’Ocean Viking»

La manca d’iniciativa dels Governs d’Espanya, Itàlia i Malta perquè les persones rescatades a bord dels vaixells “Open Arms” i “Ocean Viking” -entre els quals es troben nombrosos nens i nenes- puguin ser rescatats i portats a port segur, està posant les seves vides en perill.

«Junts contra el tràfic de persones»

El Grup Intereclesial contra el tràfic de persones de la Conferència Episcopal impulsa a Espanya aquesta celebració mundial convocada pel Papa.

‘Càritas Al Teu Costat’

informa’t de tot el que fem

Fes un donatiu Make a member