*|MC:SUBJECT|*
Benvolguts,

Us volem fer arribar aquest segon comunicat després que el passat dimarts dia 6 d’octubre es celebrés una nova reunió de la mesa de coordinació de l’acollida dels refugiats.

Tal i com us hem anat informant fins al moment, encara no tenim gaire informació de com i quan es produirà l’acollida de les persones refugiades, però el que és clar, és que aquesta acollida serà canalitzada per el Govern de l’estat, ni ajuntaments ni CC.AA i es parla que seran aproximadament 15.000 persones que arribaran en un període de 2 anys. En una segona fase, els refugiats sortiran dels dispositius preparats, i serà quan arribaran als nostres barris i parròquies, que serà quan entrarà en joc l’acció de les entitats com Càritas i de les nostres comunitats, tot i així, no sembla que això hagi de succeir en els propers mesos.
En aquests moments tenim una crisi humanitària i d’emergència, però que es troba en els països on són ara els refugiats, i per tant és allà on és més prioritària la intervenció. Cal tenir present que la causa d’aquesta crisi està en els països d’origen i que per tant caldria repensar també, les polítiques de cooperació.

Donada aquesta situació, entenem que des de la nostra diòcesis, hem de treballar en dues línies.

La sensibilització: Creiem que el que està passant amb les persones refugiades, no s’hauria de repetir mai més. Cal que entenguem quines són les causes i les conseqüències d’unes actuacions que han vulnerat de manera continuada la dignitat i els drets de les persones, tant pel que fa als països on s’ha desencadenat aquest èxode massiu, com en les polítiques de migració que s’han adoptat des dels països d’Europa.

És el moment que com a església, transmetem aquest missatge d’acollida a les nostres comunitats i a la resta de la societat, sense cap tipus de discriminació ni de rebuig, ja parlem de refugiats o de persones immigrants. El Fet de Migrar, és un dret, quan una persona no troba les condiciones mínimes per poder desenvolupar la seva vida amb dignitat.

Anirem treballant en aquesta línia, ja que la convivència serà un element fonamental en aquest procés, trencar estereotips i evitar els conflictes, ser sensibles a la situació d’aquestes persones, són uns objectius que s’han de començar a assolir des d’ara mateix.

Possibles recursos: Tot i que com ja hem comentat ens els anteriors comunicats, encara no tenim informació de com s’haurà de realitzar aquesta segona fase de l’acollida a les persones refugiades, si que hem decidit que seria interessant com a diòcesis, poder saber de quins recursos podríem comptar per a l’acollida d’aquestes persones refugiades. Cal tenir present, com us hem anat dient, que en tot cas les entitats del tercer sector, Càritas o les nostres comunitats haurem d’arribar, si cal, allà on les administracions no puguin arribar, però tot i així hem de tenir present que es tracta de processos a llarg termini que poden durar uns anys, i que per tant cal tenir-ho present a la hora de fer l’oferiment.

No es preveuen acollides en famílies, per tant pensem en possibles allotjaments tant a nivell col·lectiu, com per a famílies, pisos, rectories, etc... No és el moment encara de fer crides a les nostres comunitats o feligresos, si no poder saber de quins recursos disposem des de les parròquies, congregacions, Càritas parroquials, etc... i que es podrien utilitzar en cas de necessitat.

Igualment, qualsevol altre oferiment que ens vulgueu proposar serà benvingut. Ens ho poder fer arribar per correu electrònic secretaria@caritassantfeliu.cat o bé contactar per telèfon al 93 652 57 70.
De moment no s’ha obert cap compte específic per l’acollida dels refugiats, donat que encara no tenim prou informació i no sabem que pot arribar a suposar el procés d’acollida. Mentre els donatius que arriben els adreçarem a través de Càritas Espanyola a les Càritas dels països on estan els refugiats en aquests moments (Grècia, Sèrbia i Macedònia).

Per tant podeu fer arribar els donatius a través del compte de Càritas Diocesana indicant el assumpte “REFUGIATS”.

ES65-2100-5000-58-0200042738

Documents per Llegir

Missatge del Papa Francesc per a la Jornada Mundial del Migrant i del Refugiat 2016
“La Resposta de l’Evangeli als emigrants és la misericòrdia”
Copyright © *|CURRENT_YEAR|* *|LIST:COMPANY|*, All rights reserved.
*|IFNOT:ARCHIVE_PAGE|* *|LIST:DESCRIPTION|*

La nostra adreça de correu és:
*|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|* *|END:IF|*

Vols canviar la manera de rebre aquests correus?
Pots actualitzar les preferències o donar-te de baixa d'aquesta llista

*|IF:REWARDS|* *|HTML:REWARDS|* *|END:IF|*