Dia de la Caritat 2014

2014-06-22 12:00
Amb el lema Construint Espais d'Esperança, el proper diumenge dia 22 de juny es celebra el dia de la Caritat, un altre dels moments forts de les campanyes anuals de Càritas. [Més]
Càritas - San Feliu de Llobregat | 5 de desembre Dia Internacional del Voluntariat

5 de desembre Dia Internacional del Voluntariat

Des de Càritas  reivindiquem la força de la solidaritat

Els dies internacionals, són dies assenyalats i que volen senyalar,  fer present, tenir un motiu per posar de rellevància ..... Avui 5 de desembre, DIA INTERNACIONAL DEL VOLUNTARIAT, volem alçar la nostra veu reivindicant i reconeixent la força de la solidaritat, com a eina social  transformadora de la realitat i generadora de la veritable riquesa humana i com antídot de la injustícia.

A Càritas no podríem dur a terme la nostra missió sense les persones voluntàries que des de la seva participació gratuïta en els diferents àmbits, des del seu compromís en la defensa dels drets i la dignitat de les persones que viuen la injustícia de la pobresa i que creuen en el canvi social cap a una societat més justa, a través d’un dels més valuosos recursos: el temps.
Un voluntariat actiu i coherent, que aporta a la societat no només des de la tasca que duu a terme, sinó també des de les actituds expressades.

Un voluntariat capaç d’organitzar-se i participar a través de respostes col·lectives davant l’individualisme preponderant.
Un voluntariat que plasma a través de la seva participació, valors com la solidaritat, la gratuïtat i la igualtat.
Un voluntariat amb disponibilitat per l’acció i la formació, superant la barrera de la bona voluntat i promovent l’acció social de qualitat.

Un voluntariat, en suma, entès com un procés, que es va construint dia a dia per mitjà de la tasca, la formació i l’acompanyament.

GRÀCIES A TOTES I CADASCUNA DE LES MÉS DE 800 PERSONES VOLUNTÀRIES DE CÀRITAS DIOCESANA DE SANT FELIU, PER SER EL MOTOR QUE IMPULSA  I FA POSSIBLE L’ACCIÓ D’ACOLLIDA, ESCOLTA I PROMOCIÓ de les persones que truquen a la porta de Càritas, fent de l’acció voluntària, no només, el voler canviar el mon sinó fer-ho possible.