Construcció de la justícia i defensa dels drets, tema de la 2a trobada de drets humans de Càritas

Participants de tot Espanya es donen cita a l’Escorial el 28 i 29 d’octubre per reflexionar sobre els reptes que planteja la construcció diària del Regne.

Quins són els reptes que planteja a Càritas el treball d’acompanyament basat en la defensa i la promoció dels drets humans de les persones més vulnerables? Com ser “roca forta”, des d’aquesta visió, en la construcció quotidiana de la justícia, en la construcció diària del Regne per a tots?

Aquestes són les qüestions clau sobre les quals més de 120 participants procedents de nombroses Càritas Diocesanes de tot el país, entre elles la de Sant Feliu de Llobregat, Han posat el focus durant la II Trobada Confederal de Drets Humans, que ha tingut lloc a la Casa d’Exercicis Sant José de l’Escorial (Madrid ) els dies 28 i 29 d’octubre.

Discurs comú i mirada compartida
En paraules dels responsables del Grup de Drets Humans del Nivell Tècnic Mixt de Càritas, que organitza la Trobada, “volem tenir un espai confederal per continuar avançant en el discurs comú i en la mirada compartida sobre aquest acompanyament en drets humans, sabent de les nostres múltiples accions, projectes, programes i també des de la nostra riquesa com a voluntaris i voluntàries, contractats i contractades i equips directius “.

“Aquesta diversitat -afegeixen- ens fa estar més preparats, més atents a la realitat de les persones que són descartades, que pateixen; més capaços per trobar en aquesta realitat la presència del Pare. Així, forts i acompanyats, podrem seguir lluitant, com Confederació Càritas, en la transformació del que ens envolta i aconseguir un Regne de justícia i igualtat, de dignitat plena per a totes les persones i tots els pobles “.

La Trobada, que es desenvolupa sota el lema “En la construcció quotidiana de la justícia, Càritas acompanya en drets humans”, ha estat inaugurat per Sebastián Mora, secretari general de Càritas Espanyola.

Taules de debat i espais d’aprofundiment
La primera sessió de treball, el matí del 28 d’octubre, va estar dedicada a una taula rodona en la qual s’ha abordat el tema “Enllaçant reptes i propostes de la I Trobada Confederal”. Tot seguit, els participants han tingut l’oportunitat d’incorporar-se a una dinàmica grupal en la qual es va proposar un “Viatge als Drets Humans”.

La mateixa tarda es van programar 7 “Espais d’aprofundiment” sobre qüestions com “L’acompanyament en l’accés als drets humans en les nostres Càritas Parroquials”; “La mirada de drets humans en les nostres campanyes de sensibilització”; “David contra Goliat davant la vulneració drets en la nostra intervenció social “; “Planificació estratègica i DDHH en la presa de decisions. Claus en la gestió directiva”; “Drets PER o drets AMB? Els participants som subjectes”; “La Incidència a Càritas des d’una mirada teòrica-pràctica”, i ” Construcció quotidiana de la justícia amb altres: en xarxa, amb diversitat territorial; i al costat de tots els agents implicats (administracions, entitats i empreses)”.

Divendres 28 tindrà lloc una taula debat sobre “Els drets humans avui i reptes de futur”, moderada per Paco Cristobal, director de l’Àrea de Desenvolupament Social de Càritas Espanyola i en la qual participaran representants de la Xarxa Acull, Associació Pro Drets Humans (PDHE ), Observatori DESC, Greenpeace i Amnistia Internacional.

Després de la sessió de cloenda de la trobada, a càrrec de Francisco Serra, president de la Comissió d’Acció Social del Consell General de Càritas, tots els participants prendran part en la dinàmica “Pintem el mural dels DDHH”.