Nou pis de Càritas a Gelida

El Bisbe Agustí Cortés va beneir el nou pis compartit que acollirà a persones en situació de sense llar.

El passat dimarts dia 27 de novembre, es va inaugurar el nou pis compartit a Gelida, que acull ja, a persones que tenen dificultats per poder accedir, de manera digne, a una llar.  En un primer moment el Bisbe Agustí Cortés, acompanyat per el Sr. Joan Torrents, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat i el Sr. Lluís Valls, alcalde de Gelida, va beneir el nou pis, que ja acull a una mare amb el seu fill, i que la propera setmana quedarà complet, amb el trasllat de les dues persones més, que hi conviuran.
Tot seguit, a les instal·lacions de la Llar L’olivera, de Càritas parroquial de Gelida, es va aprofitar per fer un acte més institucional de celebració del dia de les persones sense Llar. Dues de les persones que han estat en situació de sense llar, i que ara viuen en un dels habitatges de l’Olivera, van llegir el manifest, que Càritas conjuntament amb altres entitats, han elaborat per reivindicar els drets de les persones Sense Llar. Van reclamar la necessitat urgent de que cap persona estigui dormint al carrer i de garantir un dret bàsic com és l’habitatge o el poder tenir una llar.
Tot seguit a través d’un audiovisual, es va donar a conèixer la tasca que fa Càritas diocesana i les diferents Càritas parroquials a través del programa de Sense Llar i Habitatge Social, així com el nou espai que s’inaugurava, el pis compartit de Gelida, que ha estat una cessió de les germanes Franciscanes a Càritas.

Finalment, i per cloure l’acte, Francesc Rossell, de Càritas Parroquial de Gelida va voler agrair als assistents el haver pogut realitzar un acte tant important, i celebrar el dia de les persones sense llar, en l’espai de la Llar L’olivera. Tot seguit tant  el Sr. Joan Torrents, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, com el Sr. Lluís Valls, alcalde de Gelida com el Bisbe Agustí Cortés, van aprofitar les seves intervencions, per visibilitzar la situació de les persones en situació de sense llar, i reclamar la necessitat d’un canvi de valors i de prioritats que posi les persones en el centre, i que ens fagi a tots corresponsables de revertir aquesta dinàmica, que deixa al marge a tantes persones, que veuen vulnerats els seus drets i la seva dignitat.