S'inaugura la Llar L'Olivera de Gelida

Mn. Agustí Cortés, Bisbe de Sant Feliu, va presidir l'acte d'inauguració d'aquest projecte de Càritas de Gelida, que també va comptar amb la presència del Sr. Joan Torrents, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu, i el Sr. Lluís Valls, alcalde de Gelida.

El passat dimecres dia 12 de febrer, es va celebrar l’acte d’inauguració i benedicció de la Llar L'Olivera, a la població de Gelida.

Es tracta d’un projecte pisos socials de curta i mitjana estada de Càritas de Gelida i amb el suport de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, L’objectiu principal del recurs, és poder facilitar l’accés a un habitatge, a persones i famílies amb insuficients recursos, econòmics i personals, garantint espais de vida dignes i estables. Hi haurà un seguiment de les persones que visquin a L’Olivera, per part dels professionals de Càritas Diocesana, amb l’objectiu d’oferir-los un acompanyament i assessorament en el seu procés d’integració social i assoliment d’una major autonomia personal o familiar.

La Parròquia de Gelida disposava d’un antic edifici destinat a la beneficència i es van proposar edificar 9 allotjaments amb una capacitat per entre 18 i 25 persones i al maig del 2011, es van iniciar les obres de construcció que han finalitzat amb aquest acte d’inauguració. Mn. Isidre Gras, ex rector de la parròquia, va destacar que es tractava d’un procés llarg de 4 o 5 anys i que havia estat possible gràcies al suport de Càritas Diocesana de Barcelona i de Sant Feliu, així com de moltes altres col·laboracions que havien fet realitat aquest equipament.

L'Olivera donarà resposta principalment a les necessitats i problemàtica d’habitatge de les persones de Gelida, però tal i com va explicar el Sr. Joan Torrents, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu, serà un més dels diferents recursos dels que disposa Càritas per poder abordar les dificultats que pateixen moltes famílies en l’actualitat, relacionades amb la impossibilitat d’accés a un habitatge digne. Per tant, igual que els altres 53 pisos socials, compartits o per famílies, que gestiona Càritas en aquest moment en els diferents municipis del Bisbat de Sant Feliu, com Vilafranca, Vilanova, Gavà, El Prat, Molins de Rei, Sant Boi o Sant Climent de Llobregat, donarà cobertura també a la resta de la Diòcesi de Sant Feliu. El Sr. Joan Torrents explicava que l’accés es farà per derivació dels serveis socials dels ajuntaments i a través dels treballadors socials de Càritas Diocesana de Sant Feliu. Finalment va voler donar l’agraïment a tots els voluntaris que havien dedicat tants esforços a la realització d’aquest projecte, que a més també serà la seu del Banc d’aliments de Càritas de Gelida, i va deixar la porta oberta a altres nous projectes, que es puguin anar engegant, en funció de les necessitats.

Per altre banda, el Sr. Lluís Valls, alcalde de Gelida va voler destacar la importància de la inauguració d’un projecte com L'Olivera, per el gran significat que té que en un moment com l’actual, es promocionin iniciatives que serveixin per pal·liar, en part, els efectes de la crisi, en aquest cas, relacionats amb un dels drets fonamentals que recull la declaració Universal dels Drets Humans, com és el dret al habitatge. En paraules del Sr. Valls, la realitat ens mostra una situació ben diferent, fruit d’una crisi no tants sols econòmica, si no també de valors, que ha de portar a les administracions i les entitats socials com Càritas, a un treball en xarxa per lluitar contra aquelles situacions que generen desigualtats i vulnerabilitat per les persones.
Finalment Mn. Agustí Cortés, Bisbe de Sant Feliu de Llobregat, abans de procedir amb la benedicció de la Llar, va voler fer un nou agraïment als voluntaris i destacar aquest Amor que els interpel·la com a cristians i que els mou a fer possibles aquestes iniciatives. Els encoratjava a no oblidar l’objectiu principal del projecte, on l’acollida, la generositat i el tracte humà a les persones que hi viuran, facin possible que L'Olivera acabi esdevenint una veritable LLAR.