Trobada de Voluntaris de Centres d'Acollida i Formació de Càritas

Amb L'expressió Oral com a tema central de la jornada de formació, els voluntaris dels Centres d'Acollida i Formació de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, es van aplegar el passat dissabte a la Casa de l'Església.

El passat dissabte 21 de febrer, es va celebrar una trobada de voluntàries i voluntaris dels Centres d’Acollida i Formació de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. Van participar unes 40 persones, provinents dels CAIF’s de Viladecans, Gavà, Martorell, Sant Andreu de la Barca i Sant Boi del Llobregat.

Els voluntaris, aplegats a la Casa de l’Església, seu del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat, van poder participar en una jornada formativa que l’objectiu treballar l’expressió oral mitjançant tres tallers, dels quals cada voluntària en podia escollir dos.

El primer taller era de dinàmiques i es pretenia treballar els següents aspectes:

-        Conèixer més activitats i materials  per treballar l’Expressió Oral.

-        Saber el que és pot treballar amb aquestes (actitud, coneixements, procediments).

-        Millorar les habilitats  i instruments per dur a terme aquest tipus d’activitats com són les cançons, jocs, etc.

-        Fomentar l’actitud participativa.

En el segon taller es va treballar l’actitud del mestre i els objectius principals  van ser:

-        Reflexionar sobre les actituds que faciliten l’ensenyament.

-        Fomentar una actitud de respecte  (escolta).

-        Fomentar una actitud  d’humilitat de reconeixement i confiança en l’altre.

I en el  tercer taller es va treballar el procés d’aprenentatge de l’expressió oral. I els objectius eren:

-        Millorar el coneixement del procés d’aprenentatge de l’Expressió Oral.

-        Conèixer la importància dels elements del context, el sentit i el codi en la comunicació.

-        Fomentar el paper mediador amb la cultura (compartir el saber, buscar l’acord).

Per finalitzar alguns voluntaris de cada CAIF van compartir amb tothom algunes qüestions referents al Centre on desenvolupen la seva activitat voluntària, les motivacions que els mouen, l’experiència i el temps que fa que desenvolupen aquest servei, algunes situacions viscudes en els CAIF’s que van voler compartir amb la resta, propostes de millora així com la valoració que fan de la necessitat de disposar d’espais formatius com els que es va desenvolupar dissabte.

Amb el suport de: