Una nit pels refugiats al Prat de Llobregat

Amb el lema de Càritas Internationalis, compartint el Viatge, l’acció social de l’església al Prat, va organitzar aquesta nit a favor de les persones refugiades.

Les entitats que formen l’Acció social de l’Església al Prat, és a dir les parròquies del Prat, el Centre de promoció social Francesc Palau, l’Associació Saó-Prat, l’Esplai de Sant Pere i Sant Pau, el comitè social de l’escola Mare de Déu del Carme i Càritas interparroquial del Prat de Llobregat, van ser les encarregades d’organitzar aquest acte. Emmarcat dins de la campanya de Càritas Internationalis Compartint el Viatge es pretenia crear un espai de relació i per compartir experiències, entre persones refugiades i les persones de la comunitat del Prat de Llobregat.

L’acte es va iniciar amb la intervenció del grup d’adolescents de l’esplai de Sant Pere i Sant Pau, que van explicar d’on va sorgir la iniciativa i tot el treball de sensibilització que es va realitzar i que es realitzarà amb les escoles i centres educatius de la ciutat sobre la mobilitat humana i els refugiats.

Tot seguit va ser l’espai per als testimonis personals, de tres persones refugiades, que són participants de Càritas. Van explicar els tres moments determinants en el procés de les persones desplaçades, que són el moment en que es decideix abandonar el seu país, i les causes que els porten a fer-ho, el viatge, i el moment de l’arribada a la societat d’acollida. Van ser testimonis colpidors que van ajudar a les persones assistents a entendre les experiències d’aquestes persones i compartir el seu viatge.

En acabar les intervencions, va ser el torn per als alumnes del Col·legi de Teatre de Barcelona, que van representar un fragment d’un obra sobre el refugiats, que estan preparant sota la direcció de Jorge Picó, voluntari també de Càritas.
Durant el sopar, va ser el moment per continuar creant aquest espai i creant aquest vincles amb les persones refugiades que també van participar en aquesta nit que ens convidava a compartir el viatge.

La música i els concerts, van acabar d’arrodonir aquesta vetllada i van aportar aquest toc més festiu a l’acte.
Els fons que es van recaptar durant la nit pels refugiats, es destinaran a l’ONG Stop Mare Mortum.