La missió de Càritas

Acollir i treballar amb les persones en situació de pobresa i necessitat, perquè siguin protagonistes del seu propi desenvolupament integral, des del compromís de la comunitat cristiana. Inclou l'acció social, la sensibilització de la societat, i la denúncia de les situacions d'injustícia amb fets i paraules per aconseguir un món més just i solidari.
Així doncs, des de Càritas volem aconseguir construir entre tots un món en el qual els béns de la terra siguin compartits per tota la humanitat:

• Des de la dignitat de la persona: al servei dels més pobres, sense distinció de religió o d'origen cultural o ètnic a fi que esdevinguin actors i subjectes de la seva pròpia història.
  • Des del treball per la justícia social: lluitant contra la pobresa, l'exclusió, la intolerància, la discriminació i tota forma de violació dels drets humans.
  • Des de la solidaritat i el compartir fratern: perquè tothom sigui veritablement responsable de tothom.