Conveni de col·laboració entre la Fundació Antigues Caixes Catalanes, el Grup BBVA, la Fundació Música Solidària i Càritas Catalunya. Cicle de Música Solidària “Música contra la pobresa infantil”

Avui s’ha signat un conveni  de col·laboració  entre el Grup BBVA, Fundació de la Música Solidaria  i Càritas Catalunya a favor de la MÚSICA CONTRA LA POBRESA INFANTIL a benefici de les Càritas Diocesanes  amb seu a Catalunya.

Seran 24 concerts  solidaris  organitzats per la Fundació Música Solidaria i l’orquestra UNESCO de Barcelona (OAUB).

La Fundació Música Solidària, la Fundació Antigues Caixes Catalanes i el Grup BBVA, format per BBVA i CX, presenten el Cicle de Música Solidària: Música contra la pobresa infantil. Un cicle de 24 concerts que té dos objectius: fer arribar la música clàssica arreu de Catalunya, i especialment a poblacions i a persones on no arriba habitualment, i la captació d’ingressos per compartir amb Càritas el projecte social centrat en la pobresa infantil.

Aquests concerts tindran lloc a les catedrals i equipaments culturals a ciutats com Tortosa, Reus, Tarragona, Tivisa, Castelló d’Empúries, Figueres, Girona, Olot, Ripoll, La Seu d’Urgell, Manresa, Vic, Berga, Viladecans, Vilanova i la Geltrú, Sabadell, Terrassa, Rubí i Granollers. També s’han previst concerts a Barcelona, a la basílica de Montserrat i a ciutats com Vinaròs i Peñíscola.

Els concerts seran interpretats per l’Orquestra Amics UNESCO Barcelona, dirigida per Gonçal Comellas, que tocaran grans obres de Mozart, Haydn, Haendel, Vivaldi i Bach, entre d’altres. Comptaran també amb cors, corals i solistes de cada territori.

Segons explica Albert Flotats, director de Fundació Música Solidària, “Volem que aquests concerts siguin més que uns excel·lents espectacles musicals. Volem que el públic surti dels nostres concerts convençut que ha col·laborat a ajudar a la tasca que desenvolupa Càritas i que la seva aportació serà destinada als projectes per  lluitar contra la pobresa infantil”.

Un PROJECTE AMB FORT IMPACTE SOCIAL: LA LLUITA CONTRA LA POBRESA INFANTIL

Actualment, la pobresa infantil és una realitat. Els infants formen part dels col·lectius més desprotegits i amb més risc de sofrir les conseqüències de la pobresa.

A Catalunya hi ha 1.185.386 nens i nenes (fins els 14 anys). Segons IDESCAT, al 2014, la població de menys de 16 anys que viuen en risc de pobresa o exclusió social és d’un 28,6%, i un 8,7% ja pateixen de privació material severa. IDESCAT.2014

Sota el programa “Contra la pobresa infantil”, Càritas porta a terme diverses accions des de les diferents Càritas Diocesanes de Catalunya per orientar les famílies a l’hora d’accedir a recursos comunitaris de caire educatiu i sanitari,  a més de proporcionar ajudes per atendre a necessitats bàsiques d’alimentació, medicaments, educació i vestits.

AJUNDA’NS A AJUDAR: FILA O

Perquè el projecte sigui un èxit es compta, a més de la implicació de les entitats organitzadores i Càritas Catalunya a través dels Bisbats, amb la col·laboració d’Ajuntaments, entitats, empreses i mitjans de comunicació de cada territori per difondre el concert i recaptar els màxims diners per al projecte.

A més de la venda d’entrades, s’ha previst una Fila 0, per a persones i entitats que vulguin fer la seva aportació, tot i que no puguin assistir als concerts. Tots els ingressos que es recullin, se sumaran a la venda d’entrades per aportar el màxim al projecte “Contra la pobresa infantil”.

Les aportacions es poden fer a través de transferència al compte corrent 0182-1799-29-0200018386, tant per internet com a través de les oficines de BBVA i CatalunyaCaixa.

A través del conveni que avui s’ha signat entre les entitats coorganitzadores, Càritas, rebrà també, en concepte de donació, 10 entrades per lliurar a les persones de cada població que creguin convenient, en especial a aquelles que difícilment poden accedir a aquests tipus de concerts.