La persona en el centre

Acollir i treballar amb les persones en situació de pobresa perquè siguin protagonistes del seu propi procés i per situar-les al centre de la nostra acció.

• Dedicar més temps a l’acollida i atenció de les persones, creant i millorant els espais d’acollida individual o grupal, on la persona es senti escoltada i acompanyada en totes les seves dimensions, i on pugui participar i decidir sobre el seu procés de millora.
  • Fer que els nostres serveis cerquin la dignitat de la persona i vetllin per l’accés als seus drets fonamentals.
  • Realitzar formació específica sobre l’acollida i l’acompanyament a les persones, des del model d’acció social, els valors evangèlics i la doctrina social de l’Església.

L’Amor com a motor

Fonamentar i aprofundir en “l’amor a l’altre” com a signe d’identitat de Càritas.

• Promoure moments de reflexió per al voluntariat i personal contractat, amb l’acompanyament del consiliari, mossèn i/o altres… per vetllar que la nostra acció sigui fruit de l’amor a l’altre.
  • Incorporar en els nostres espais de participació, trobada, celebració… a les persones que atenem.

L’església com a signe

Estar i fer amb la comunitat cristiana.

• Informar a la comunitat cristiana de les accions de Càritas.
  • Sensibilitzar a la comunitat cristiana de les problemàtiques socials de l’entorn, per implicar-la en les nostres accions i en el seu compromís amb Càritas.
  • Participar com a Càritas en la pastoral (catequesi, esplai, celebracions litúrgiques…) i vida de la parròquia (Consell Pastoral, assemblees, altres…).

La realitat com a marc

Conèixer les problemàtiques socials del nostre entorn, fer-les visibles i buscar els mitjans al nostre abast per eradicar-les.

• Estar atents a les problemàtiques, a les causes que generen pobresa i exclusió al nostre entorn, i adaptar els nostres serveis a la realitat canviant.
  • Incorporar a la nostra perspectiva d’acció el treballar en xarxa i cooperar amb la resta d’agents per aportar solucions per aconseguir una societat inclusiva.
  • Compartir amb tots els agents de Càritas i amb la societat en general, la realitat social del territori, fent visibles les causes que generen pobresa i exclusió social des de la mirada de l’Evangeli.

La sostenibilitat

Impulsar la sostenibilitat econòmica de Càritas, en consonància a la seva identitat, mitjançant la innovació i l’eficiència en la captació de fons i gestió dels recursos.

• Optimitzar la gestió dels recursos, prioritzant les accions i programes que promouen l’enfortiment i una veritable transformació en la vida de les persones i la societat.
  • Ampliar, innovar i reforçar les fonts de finançament, tant públiques com a privades, fidelitzant la base social de Càrites per arribar a nous públics i fomentar altres formes de col·laboració.
  • Impulsar la Comunicació Cristiana de Béns entre tots els membres de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.
  • Millorar el nostre sistema de qualitat i transparència.

Capacitat d’adaptació

Avançar per ser una organització capaç d’adaptar-se al canvi, aprenent, innovant i potenciant la col·laboració entre els seus membres.

• Detectar els canvis que ens planteja la realitat (noves problemàtiques de les persones que acompanyem i transformació de les organitzacions), a través de processos d’aprenentatge que ens ajudin a transformar-nos.
  • Millorar el funcionament i la forma de treballar de la nostra organització, identificant aspectes clau.
  • Aprofundir en la cohesió de les Caritas parroquials, interparroquials i arxiprestals amb la finalitat de treballar amb criteris comuns.
  • Establir programes de desenvolupament i acompanyament dels agents de Càritas, voluntaris i contractats, per afavorir la seva capacitat d’adaptació.

Transformació de la societat

Millorar l’eficàcia de la comunicació, sensibilització i incidència per transformar la societat.

• Impulsar la sensibilització, educació i presència pública per animar a una resposta compromesa de la societat, amb especial atenció a: cooperació fraterna, mobilitat humana, cura de la creació, economia solidària i consum responsable.
  • Animar la comunicació interna basada en la comunió i la transparència.
  • Adaptar les estratègies de comunicació i sensibilització a les noves tecnologies i llenguatges.

L’econòmia social

Impulsar i desenvolupar l’economia solidària com a model de transformació social.

• Acompanyar i enfortir a la confederació nacional i internacional en el desenvolupament d’iniciatives d’economia solidària: comerç just, economia social, finances ètiques i unes altres, com a testimoniatge d’una economia centrada en les persones i com a mitjà per a l’exercici d’un consum responsable.
  • Afavorir la inserció laboral de les persones vulnerables o en situació d’exclusió, acompanyant processos de millora de la empleabilitat i reforçant la col·laboració amb les empreses per garantir l’accés a una ocupació digna.
  • Consolidar una reflexió i posicionament confederal sobre la garantia d’un treball decent i la incorporació dels valors de l’economia solidària.