3a Trobada de voluntaris de Càritas Catalunya a Tarragona

Aproximadament 1900 voluntàries i voluntaris de les diferents Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya i 170 de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat van participar en la trobada.

El passat dissabte 22 d’octubre, es va celebrar la 3a Trobada de Càritas Catalunya amb el lema “Transformem la societat des de la Misericòrdia” i organitzada per Càritas Diocesana de Tarragona. L’esdeveniment es va dur a terme al Teatre Auditori Camp de Mart, amb l’assistència de 1.900 voluntaris, procedents de les deu diòcesis amb seu a Catalunya (Girona, Vic, La Seu d’Urgell, Solsona, Lleida, Barcelona, Terrassa, Sant Feliu del Llobregat, Tarragona i Tortosa).

Gàcies al treball dels 140 voluntaris i col·laboradors, els participants de la trobada van poder gaudir de les ponències, el dinar, les visites guiades a diferents monuments de la ciutat i finalment de l’eucaristia.

La benvinguda i obertura de l’acte va ser a càrrec de l’arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, acompanyat de l’arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella delegat de la conferència episcopal tarraconense a Càritas, de la presidenta de Càritas Catalunya, Carme Borbonès i del director de Càritas Diocesana de Tarragona, Francesc Roig

Ponències
La Trobada va comptar amb la presència del sociòleg basc, Imanol Zubero, diplomat en Teologia i professor de la Universitat del País Basc, amb la ponència Mirar amb Misericòrdia ens posiciona per canviar el món i el teòleg tarragoní, Mn Miquel Barbarà, llicenciat en sociologia i mestre de capella de la Catedral de Tarragona, amb la conferència L’esperit de Càritas.

Imanol Zubero va expressar que la misericòrdia ens col·loca en la posició de voler canviar el món (sense certeses de aconseguir-ho, és una manera de mirar el món, que ens canvia. Segons el sociòleg cal qüestionar-nos el nostre lloc en el món, les nostres seguretats i interessos. La mirada ètica només pot ser entre iguals ens hem de reconèixer semblants malgrat les nostres diferències. Cal sortir del camí segur, sortir de la normalitat i ser testimonis de la misericòrdia i de l’esperança.

Mn Miquel Barbarà Va comentar que la misericòrdia no pot servir per adormir les consciències, ens ha d’endinsar en l’Amor de Déu. La transformació del món no es fa diluint la identitat. Càritas té prou clar que ha de ser conscient de les causes que provoquen la pobresa. No s’ha de tenir por de denunciar les injustícies.

Missatge de la Trobada
Aquest esdeveniment ha estat una oportunitat per a la formació i per a intercanviar experiències; millorar les actuacions i  aprofundir en el compromís de la transformació social a través de l’acció de Càritas.

Tot això s’ha fet en el marc de l’Any jubilar de la Misericòrdia, que és la font que il·lumina la nostra tasca. Com diu el papa Francesc: “la Misericòrdia és una gran llum d’amor i de tendresa”.

Experiència solidària
Un cop acabada la part de reflexió, els participants van gaudir d’una experiència solidària amb Pallassos sense fronteres.

Després del dinar compartit, hi van haver diferents visites culturals per la ciutat (Catedral i claustre, Amfiteatre romà, Museu Nacional Arqueològic, Museu bíblic, Passeig arqueològic i capçalera del circ).

Seguidament, es va celebrar l’Eucaristia al Camp de Mart, presidida per l’Arquebisbe de Tarragona, Mon. Jaume Pujol.
Finalment Carme Borbonès va llegir un Manifest i l’Arquebisbe de Barcelona, va clausurar la Trobada.