5 de desembre Dia Internacional del Voluntariat

Des de Càritas  reivindiquem la força de la solidaritat

Els dies internacionals, són dies assenyalats i que volen senyalar,  fer present, tenir un motiu per posar de rellevància ….. Avui 5 de desembre, DIA INTERNACIONAL DEL VOLUNTARIAT, volem alçar la nostra veu reivindicant i reconeixent la força de la solidaritat, com a eina social  transformadora de la realitat i generadora de la veritable riquesa humana i com antídot de la injustícia.

A Càritas no podríem dur a terme la nostra missió sense les persones voluntàries que des de la seva participació gratuïta en els diferents àmbits, des del seu compromís en la defensa dels drets i la dignitat de les persones que viuen la injustícia de la pobresa i que creuen en el canvi social cap a una societat més justa, a través d’un dels més valuosos recursos: el temps.
Un voluntariat actiu i coherent, que aporta a la societat no només des de la tasca que duu a terme, sinó també des de les actituds expressades.

Un voluntariat capaç d’organitzar-se i participar a través de respostes col·lectives davant l’individualisme preponderant.
Un voluntariat que plasma a través de la seva participació, valors com la solidaritat, la gratuïtat i la igualtat.
Un voluntariat amb disponibilitat per l’acció i la formació, superant la barrera de la bona voluntat i promovent l’acció social de qualitat.

Un voluntariat, en suma, entès com un procés, que es va construint dia a dia per mitjà de la tasca, la formació i l’acompanyament.

GRÀCIES A TOTES I CADASCUNA DE LES MÉS DE 800 PERSONES VOLUNTÀRIES DE CÀRITAS DIOCESANA DE SANT FELIU, PER SER EL MOTOR QUE IMPULSA  I FA POSSIBLE L’ACCIÓ D’ACOLLIDA, ESCOLTA I PROMOCIÓ de les persones que truquen a la porta de Càritas, fent de l’acció voluntària, no només, el voler canviar el mon sinó fer-ho possible.