Càritas Europa urgeix als governs europeus a comprometre’s amb els drets socials

En una Declaració sobre la Conferència de les OING de la Recomanació del Consell d’Europa sobre els drets socials.

Càritas Europa insta els Governs de la Unió Europea a comprometre’s d’una vegada per totes amb la defensa dels drets socials. En una Declaració difosa avui a Brussel·les sobre la Conferència de OING de la Recomanació del Consell d’Europa sobre els drets socials, Càritas llança una crida als líders europeus a adherir-se a la Carta Social Europea Revisada i a reconèixer-la com la constitució social d’Europa.
Aquest és el text de la Declaració de Càritas Europa:

És hora que els governs europeus
es comprometin amb els drets socials

Brussel·les, 24 de gener de 2018. Càritas Europa dóna suport a la recomanació que la Conferència d’Organitzacions Internacionals No Governamentals del Consell d’Europa adoptada avui, 24 de gener de 2018, fent una crida a tots els estats europeus perquè es comprometin amb els drets socials a adherir-se a la Carta social Europea Revisada i reconeixent-la com la constitució social d’Europa.

“Els governs europeus han d’aprofitar l’oportunitat que brinda la proclamació del Pilar Europeu dels Drets Socials i començar a detallar un full de ruta per promoure la garantia efectiva dels drets socials per a tothom”, assenyala Peter Verhaeghe, expert en polítiques socials i representant de Càritas Europa al Conferència INGO.

El 17 de novembre de 2017 Càritas Europa va veure, a la proclamació de la Unió Europea del Pilar dels Drets Socials, un fort senyal de compromís polític per garantir els drets socials en un moment en què Europa s’està recuperant lentament d’una gran crisi econòmica que causa greus problemes socials a tota la Unió.

“Ja és hora que els governs nacionals i la UE donin prioritat a les persones. Necessitem abordar les desigualtats entre i dins dels països. Posar a la gent primer també significa anar més enllà de l’ocupació. Les persones no són només treballadors sinó éssers humans “, afirma Jorge Nuño Mayer, secretari general de Càritas Europa.

Càritas Europa comparteix l’opinió de la Conferència que tots els socis del Procés de Torí (Estats membres de la UE) han de seguir la proclamació amb el compromís inequívoc d’aplicar efectivament tots els drets socials que ja s’han adoptat en el marc de la Carta social Europea del Consell d’Europa.

Per garantir que el procés d’implementació estigui fermament arrelat en la societat, Càritas Europa s’uneix a la invitació de la Conferència a la Unió Europea i els seus Estats membres per supervisar l’aplicació dels principis consagrats en el pilar europeu de drets socials en estreta consulta amb representants de la societat civil.

Proposta al Govern espanyol
La ratificació de la Carta Social Europea revisada i el seu Protocol addicional de reclamacions col·lectives és una de les prioritats proposades per Càritas Espanyola en el seu document de propostes Polítiques davant les eleccions generals presentat a totes les forces parlamentàries amb motiu dels últims comicis legislatius.
Es tracta d’una demanda que Càritas comparteix al nostre país, dins d’una estratègia en xarxa, amb el Moviment Internacional ATD Quart Món, la Plataforma del Tercer Sector i la Xarxa Europea de Lluita contra la Pobresa (EAPN Espanya), que han urgit recentment al Govern d’Espanya perquè faci la ratificació. Per aquestes quatre organitzacions, és preocupant el fet que el nostre país segueixi sense ratificar l’esmentada Carta.
Càritas entén que la ratificació plena de la Carta aportaria al nostre país una oportunitat indiscutible, tant a nivell intern com en el conjunt d’Europa, de ser promotor de la justícia social en un context convuls. Així ho han entès, a més, tots els grups parlamentaris al Congrés dels Diputats, que l’23 de novembre van aprovar per unanimitat una moció relativa a la ratificació de la Carta Social Europea revisada, així com del Protocol de Reclamacions col·lectives de 1995.