Celebrat amb èxit el concert solidari contra la pobresa infantil a l’Auditori Eduard Toldrà de Vilanova i la Geltrú

Amb totes les entrades exhaurides i l’Auditori ple Vilanova i la Geltrú, va acollir el 20é concert del cicle “Música contra la pobresa infantil”, amb obres de W.A. Mozart.

Després del concert celebrat a Montserrat el passat mes d’abril, el cicle de concerts que la Fundació Música solidària, el grup BBVA i la Fundació d’Antigues Caixes Catalanes, han impulsat en benefici de Càritas Catalunya i per lluitar contra la pobresa infantil, ha tornat al bisbat de Sant Feliu de Llobregat, en aquest cas a Vilanova i la Geltrú.

L’Auditori Eduard Toldrà es va omplir fins a exhaurir les entrades per gaudir de la magnífica interpretació que l’Orquestra Unesco Barcelona, el clarinetista Tolo Genestar, la Violinista Ma Victòria Fernández i Albert Coronado Viola i sota la direcció d’en Gonçal Comellas van oferir del Concert per a clarinet i orquestra i la Simfonia Concertant de W.A. Mozart.

Previ a l’inici del concert, Joan Torrents, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, va llegir un manifest, en el que destacava la importància d’actuar en les causes que generen pobresa en els infants, per tal d’eviatar que es segueixi produint el fenomen de la transmissió intergeneracional de la pobresa. La manca de feina, o les feines amb condicions precàries, aboquen a moltes famílies a situacions de fragilitat que afecten directament als infants. Joan Torrents reclamava un esforç per capgirar aquesta situació i oferir oportunitats i esperança d’un millor futur per a tots aquests infants. Des de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat es continua treballant en aquesta línia a través dels seus projectes del programa d’Infància i agraïa iniciatives com les de la Fundació Música Solidària, que permeten seguir lluitant per aconseguir un món socialment just on es situï a les persones en el centre.

El públic assistent va poder gaudir d’una magnífica interpretació d’ambdós concerts per part de l’Orquestra Unesco Barcelona, i va oferir una llarga ovació als joves solistes, especialment a Tolo Genestar que es va posar el públic a la butxaca amb la seva excel·lent actuació. Entre el públic assistent hi havia Neus Lloveras alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Gloria Garcia, presidenta del Consell Comarcal del Garraf  i diversos regidors del consistori Vilanoví, gràcies a la col·laboració del qual es va poder celebrar aquest concert a Vilanova.

El Cicle de concerts tornarà al Bisbat de Sant Feliu de Llobregat el proper dia 17 de desembre a la Catedral de Sant Llorenç a Sant Feliu de Llobregat, en aquest cas interpretant una de les obres més destacades de G. F. Händel, el Messies.