Jornada de Formació de Càritas Catalunya

Més de 170 persones entre contractats i voluntaris de les 10 Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya, per participar en una Jornada de Formació.

Aquesta Jornada ha sigut la primera, en resposta a la petició de l’Assemblea de Càritas Catalunya de construir un espai de formació permanent. L’encarregada de fer-ho ha estat la Comissió de Voluntariat i Formació que l’ha organitzat amb col·laboració amb les altres dues comissions, una dedicada a l’àmbit laboral i l’altra que treballa tots els aspectes del fet migratori.

Després de la pregària i la benvinguda dispensada a tots els assistents per la Presidenta de Càritas Catalunya, la senyora Carme Bordonés  i en el marc de la Sala d’Actes del Seminari de Barcelona, els assistents varen escoltar la ponència de Jesús Renau, jesuïta, que els va parlar de “Com treballar-se per ser misericordiosos en situacions complexes de la vida”. Aportació emmarcada dins de l’Any Sant de la Misericòrdia i que va ajudar a la reflexió del que significa esser misericordiosos, tant per cadascun de nosaltres com envers els altres i sobre tot ficant en valor la força, que no debilitat, que té la Misericòrdia al ser la major expressió de l’amor de Déu i que els homes han de fer arribar als seus germans, sigui quina sigui la seva religió. També va donar eines per considerar la Misericòrdia com d’anti-sistema, recordant l’injust repartiment de les riqueses i del treball d’aquesta societat que es pot dir que mata i la importància de la Misericòrdia en el treball d’equip.

Tot seguit i repartits en tallers es va dedicar la resta del dia a treballar les tres àrees que actualment estan coordinades en comissions dins de Càritas Catalunya.

La Comissió de Migracions va plantejar la jornada en dos tallers: el primer d’ells a càrrec de Jaume Flaquer sacerdot jesuïta, que va parlar de: “Diàleg interreligiós i la cohesió social”. El segon desenvolupat sota el tema dels “Drets del migrants” desenvolupat entre Sergio Barciela dels Serveis Generals de Cáritas Española i Sonia Martínez del programa d’Atenció al fet Migratori de Càritas Diocesana de Lleida.

En referència al voluntariat i la seva formació hi va haver dos tallers simultanis titulats “Com coordinar equips de voluntaris: competències, lideratge i gestió de conflictes”. Aquest tallers van estar dirigits i coordinats per dues persones de l’Equipo de Desarrollo Institucional de Càritas Española, Francisco Prat i Maria Santos.

També amb dos tallers la Comissió de Laboral va organitzar la jornada, però amb diferents àmbits d’actuació. Un taller va ésser “Introducció a l’ocupabilitat per competències” a càrrec de: Marta Colomer –Educadora Social, mestra i consultora experta en competències i l’altre taller va tractar de: “La prospecció d’empreses i perfils professionals en clau de competències”  coordinat per Marta Zaragoza – Economista emprenedora i fundadora de Cresàlida.