La llar d’Acollida Magdalena Bonamich compleix 3 anys

La Llar d’Acollida Magdalena Bonamich celebra els seu tercer aniversari de funcionament, un projecte de Càritas Interparroquial de Molins de Rei, que preten donar resposta a les persones amb problemàtiques d’habitatge.

El proper 25 de gener farà tres anys de la inauguració de la llar per a persones sense llar Magdalena Bonamich.

En el transcurs d’aquest anys, es fa una valoració positiva d’aquest equipament que ha donat resposta a una realitat que s’anava trobant a les diferents acollides de Càritas, ja siguin parroquials o de la diocesana, en les quals s’apropaven persones amb una problemàtica molt concreta, que era el fet de no tenir una llar o de no disposar d’un espai on poder viure dignament.

La Llar d’Acollida Magdalena Bonamich pretén oferir una llar a les persones on poder començar processos amb l’acompanyament dels agents de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

Per dur a terme aquesta tasca d’acompanyament, Càritas s’ha coordinat amb els diferents Serveis Socials dels municipis de la diòcesi i en especial amb els de l’Ajuntament de Molins de Rei.

Per la casa han passat un total de 18 persones, homes i dones d’edats compreses entre els 22 fins els 65 anys, de les quals 6 persones han estat derivades pels Serveis Socials de Molins de Rei. I en l’actualitat tenim una llista d’espera de 10 persones. Som conscients que som un granet de sorra i que no podem arribar a cobrir totes les demandes que rebem.

La tasca d’acompanyament ha estat duta a terme per un equip format per voluntaris i professionals, amb el suport de Càritas Interparroquial de Molins de Rei i Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

L’objectiu de la casa és cobrir la necessitat que tenen les persones d’allotjament i, en la mesura de les possibilitats, cercar alternatives per tal que puguin viure autònomament i que no hagin de dependre d’entitats socials.

Però la realitat és un altra, i cada cop costa més arrencar els processos d’autonomia personal, ja que el mercat d’habitatge no s’ajusta a la realitat econòmica que tenen les persones que passen per la llar. Aquest fet condiciona la sortida de les persones de la casa; l’estada d’una persona a la llar pot oscil·lar dels 12 als 20 mesos, fins que troba una alternativa.

L’aposta de futur està en poder conscienciar la resta de la societat, que el dret a l’habitatge ha de ser factible i amb garanties per a aquelles persones que, de vegades, queden al marge.

Càritas vol agrair la figura de la Sra. Maria Magdalena Bonamich, ja que gràcies a ella ha estat possible fer visible una realitat que molts cops queda amagada.