Un repte per a les Càritas de les nostres comunitats és el d’esdevenir acollidores, que les persones a les quals atenem no només siguin tingudes en compte en les seves necessitats materials, sinó que tots i cadascun dels membres d’una comunitat tenim necessitat de ser escoltats, de ser tinguts en compte. Acompanyar en el seu sentit més pregon vol dir ser companys de camí.

Habitualment no ens ho demanen directament, però quan hom s’adreça a Càritas s’espera ser mereixedor de confiança, es vol dipositar, compartir amb algú les pròpies dificultats o problemes no només per trobar-hi solucions de forma conjunta, sinó perquè compartint allò que ens preocupa ja ens permet sentir-nos més forts.

És així com s’enforteixen les comunitats, com ens enfortim tots plegats.

punts d’acollida

persones a qui hem ajudat a cobrir les necessitats bàsiques

• Escoltem, orientem i acompanyem de manera propera amb la finalitat que les persones facin processos de millora personal, siguin part activa de la societat i visquin de manera digna i autònoma.

Miquel Aiguadé Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat
  • Totes les persones necessitem que en moments difícils algú ens faci costat. Això és el que faig en el dia a dia al Servei d’Acollida: escolto, oriento i acompanyo a persones, que per diferents motius, tenen dificultats personals i socials. Em trobo a moltes persones que tenen poca o nul·la xarxa social, famílies monoparentals amb moltes dificultats per tirar endavant elles soles, persones amb feines precàries, immigrants i refugiats, entre d’altres. La meva feina com a Treballadora social no es basa només en tenir en compte les seves necessitats materials, sinó en acompanyar a les persones que s’adrecen a Càritas i potenciar les seves habilitats personals.

Lucia Cuevas Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat

‘Càritas Al Teu Costat’

Subscriu-te al nostre butlletí,
informa’t de tot el que fem.