La millora dels nivell d’ocupabilitat de les persones, en situacions de més vulnerabilitat, perquè puguin millorar les seves condicions de vida, és l’objectiu principal del programa de Formació i Inserció Laboral.

Acompanyament laboral

• Acollida

Orienta, assessorem i informa dels recursos en matèria de formació i orientació laboral.

• Diagnòstic

Si la persona ens sol·licita suport i acompanyament en la recerca de feina, es realitza un diagnòstic laboral.

• Itinerari laboral

A partir d'aquí dissenyem un itinerari laboral consensuat, amb l’objectiu de millorar els nivell d’ocupabilitat.

• Inserció

Millora del nivell d'ocupabilitat de les persones participants del programa.

Accions formatives

Formació en competències bàsiques

• Classes d’alfabetització i llengua
  • Càpsules de recerca de feina,
  • Cursos d’introducció a la informàtica per la recerca de feina

Formació en competències transversals

• Treball en equip
  • Responsabilitat
  • Resolució de problemes
  • Gestió del temps

Formació en competències tècniques

• Atenció a persones grans
  • Neteja en despatxos i oficines
  • Capacitació agrícola
  • Formació en cuina mediterrània.

Mediació laboral

A més a més, tenim un servei de mediació i intermediació laboral, amb caràcter social, ja que es centra en les persones amb majors dificultats.

La intermediació que es realitza forma part del procés sociolaboral que desenvolupen les persones que participen del programa.

Brins d’oportunitats

El 2018, Brins d’Oportunitats va començar a funcionar com a aposta de Càritas per l’economia social i solidària. L’activitat de Brins ha permès oferir un contracta d’inserció amb condicions laborals dignes a vuit persones, que han estat acompanyades en el seu procés formatiu, laboral, i d’adquisició d’hàbits i competències laborals.

• Lo que significa el Ramadan para nosotros es muy importante. Estamos acostumbrados y nos encanta hacerlo. [...] Aprovechamos el tiempo en algo que nos beneficia y beneficia a la sociedad.

Yassir Belouadif
  • hemos aprendido los verbos en pasado, a diferenciar cómo utilizarlos para hablar con la gente y para mejorar mi futuro.

Rachid Akaarir
  • Este mes hemos hecho una salida a la Colonia Güell. Me ha gustado todos las casas. Hemos conocido la casa del maestro, la cripta, la biblioteca,...

Me ha encantado el pueblo con sus jardines, sus casas y finalmente la tranquilidad ha sido lo mas importante para mi.

Imane El Kharbavui
  • Estar sin trabajo es muy desesperante, a vaces piensas que la gente va en contra tuya... Pero al final lo que necesitas es que alguien te dé un pequeño empuje. Agadezco a Cáritas que me haya dado esta nueva oportunidad de hacer el curso de atención a personas con dependencia. Me veo muy preparada y capacitada para poder encontrar trabajo pronto.

Ingrid Alumna del curs d'atenció a persones dependents

Notícies

Església pel treball decent, reivindica la dignitat del treball com una prioritat humana

La iniciativa Església per un Treball Decent (ETD) denuncia que la precarietat i la inestabilitat laboral fan que moltes persones, malgrat tenir una feina, no aconsegueixin sortir de la pobresa

L’economia ha d’estar al servei de la cura de la vida i del planeta per garantir els drets humans

Durant el 2021 es van invertir 98,7 milions d’euros, un 13% més que l?any anterior, en iniciatives d’economia solidària.

Amb Càritas, 1 de cada 5 persones han aconseguit feina

A tot Espanya vam acompanyar  més de 57.000 persones per millorar el seu perfil laboral

‘Càritas Al Teu Costat’

informa’t de tot el que fem