Trajectòria personal i laboral dels membres del Consell

• Agustí Cortès Soriano
    Agustí Cortès Soriano President

(València, 1947)

Llicenciat en teologia, el 1993 es va doctorar en teologia a la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma. Va ser ordenat sacerdot el 23 de desembre de 1971. Va ser nomenat bisbe d’ Eivissa el febrer del 1998 i va rebre l’ordenació episcopal l’abril del 1998. El 12 de setembre de 2004 va iniciar el seu ministeri com a primer bisbe de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, a la catedral de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat.

• Ramon E. Carbonell i Pujol
    Ramon E. Carbonell i Pujol Director

(Vilanova i la Geltrú, 1969)

Ha desenvolupat la seva tasca professional a l’àmbit de la gestió de centres educatius. Va ser coordinador de Càritas Interparroquial de Vilanova i la Geltrú de gener de 2012 a octubre de 2016, en què es va incorporar a l’estructura professional de CDSF com a responsable de l’Àmbit de Desenvolupament Institucional. Va ser nomenat membre del Consell diocesà de Càritas el mes de novembre del 2013. Des del 30 de novembre del 2018, és el director de Càritas diocesana.

Té el títol de post-grau “Expert en Lideratge al Servei de les Persones” de la Facultad de Teología de la Universidad Pontificia de Salamanca – Fundación Pablo VI.

• Mn Ramon Maria Bosch Vendrell
    Mn Ramon Maria Bosch Vendrell Delegat episcopal

(Sant Vicenç dels Horts, 1966).

Actualment Rector de les parròquies de Santa Eulàlia d’Esparreguera, Sant Pere Apostol de Monistrol de Montserrat i de Sant Maria d’Abrera. Nomenat Delegat Episcopal a Càritas diocesana el mes de juliol de 2019 prenent el relleu de Mn. Anton Roca Roig.

• Concepció Marquès i Vidal
    Concepció Marquès i Vidal Secretària general

(L’Hospitalet de Llobregat, 1958)

Ha estat professional de Càritas des de l’any 1988. En una primera etapa va desenvolupar la seva tasca a Càritas Diocesana de Barcelona, on des del 1994, va treballar directament al territori de l’actual Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat. Al 2013, va entrar a formar part de la nova Càritas de Sant Feliu de Llobregat d’on n’és membre del Consell des del mateix any. Actualment és voluntària i la secretària general de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

• Ana Rubio i García
    Ana Rubio i García Consellera

(Barcelona, 1953)

Ha estat vinculada a Càritas a través del voluntariat des de l’any 1999 a la Parròquia de Santa Magdalena d’Esplugues de Llobregat. Ha estat Secretària General de CDSF des del moment de la seva creació, fins el 2022.

• Jaume Luján i Escoto
    Jaume Luján i Escoto Conseller

(Turis, 1955)

És pèrit mercantil i en la seva etapa professional ha treballat en banca. És voluntari de Càritas a Sant Sadurní d’Anoia i en l’actualitat és el secretari de junta de la Càritas Parroquial de la mateixa localitat. Pertany a Consell de Càritas Diocesana des de setembre de 2016.

• Gna. Rosa Estruch i Pijoan
    Gna. Rosa Estruch i Pijoan Consellera

(Sant Sadurní d’Anoia, 1948)

Des de 1970 forma part de la Congregació de Germanes Carmelites Vedruna. Ha exercit la seva tasca educativa coordinant, animant i gestionat en diferents escoles Vedruna. Actualment forma part del Patronat Fundació Vedruna Catalunya Educació (FVCE). Des de la seva jubilació, en que ha tingut l’oportunitat de conèixer més d’aprop el món de la marginació, s’ha involucrat des del 2018 fent voluntariat a Càritas Interparroquial de Vilafranca del Penedès, on fa classes al CAIF (projecte d’alfabetització per a persones adultes) i des del gener de 2020 també forma part de la seva Junta. El mes de novembre de 2023 fou nomenada membre del Consell Diocesà de Càritas.

• Mei Cerdà Herrero
    Mei Cerdà Herrero Consellera

(Colònia Güell, 1953)

Va exercir la professió de treballadora social d’atenció primària a l’ajuntament de Sant Boi de Llobregat des del 1987 fins a la jubilació, compaginant amb la docència a les universitats, Ramon Llull i Barcelona. Va ser escollida regidora de l’ajuntament de Sant Vicenç dels Horts a la legislatura 2019-2023, actualment exerceix com a coordinadora de Càritas interparroquial de Sant Vicenç dels Horts i és membre del Consell Pastoral de la parròquia de Sant Vicenç Màrtir (Sant Vicenç dels Horts). És membre del Consell Diocesà de Càritas des de novembre de 2023.

• Juan Moreno i Rueda
    Juan Moreno i Rueda Conseller

(Barcelona, 1946)

Químic de professió, ja jubilat, és voluntari de Càritas Interparroquial de Viladecans – Sant Climent de Llobregat des de l’any 2012, i membre del Consell des del febrer de 2014.

• Maria Mestres i Puig
    Maria Mestres i Puig Consellera

(Esparreguera, 1951)

Professionalment, va treballar a l’Escola d’Adults i al Departament de Convivència de l’Ajuntament d’Esparreguera fins a la seva jubilació. Va iniciar el seu voluntariat a Càritas Parroquial d’Esparreguera el 2003, i després d’un període de no poder-ne ser per motius laborals, es va reincorporar a Càritas l’any 2016. El mes d’octubre d’aquell any va entrar a formar part de la seva Junta com a vocal i actualment n’és la tresorera. Exerceix el seu voluntariat al servei d’acollida, al projecte de rober i al de reforç escolar. Es va incorporar al Consell Diocesà de Càritas el mes de novembre de 2023.

• Antoni Marrugat Harris
    Antoni Marrugat Harris Conseller

(Vilanova i la Geltrú, 1954)

Ha desenvolupat la seva trajectòria professional en el camp de l’educació, sent professor i director, durant molts anys, de l’Escola Ginesta de Vilanova i la Geltrú.

Va formar part, durant més de 20 anys, de l’equip d’Acollidors de Promesos de la Parròquia de Santa Maria de la Geltrú. Actualment és coordinador de la Càritas Interparroquial de Vilanova i la Geltrú, on hi va entrar de voluntari l’any 2015, i membre del Consell Diocesà des del mes de juny de 2019.

• Yolanda Ruiz Salamanca
    Yolanda Ruiz Salamanca Consellera

(Barcelona, 1972)

Vinculada a Càritas a través del voluntariat i també com alumna de pràctiques de Treball Social des de l’any 1993. Es professional de Càritas des de l’any 2000 desenvolupant tasques de treballadora social a Càritas diocesana de Barcelona en el territori de l’actual Bisbat de Sant Feliu de Llobregat.

Des de gener de 2022 és Cap de l’Àmbit d’Acció Social i membre del Comitè de Direcció de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

• Francesc Arnàez Bertran
    Francesc Arnàez Bertran Conseller

(Vilanova i la Geltrú, 1979)

Diplomat en Treball social i Llicenciat en comunicació Audiovisual, vinculat a Càritas professionalment des de 2004. Primer a Càritas diocesana de Barcelona desenvolupant tasques de treballador social i posteriorment a Càritas diocesana de Sant Feliu de Llobregat com a responsable de comunicació i sensibilització. Ha estat vinculat en diferents etapes a les parròquies de Sant Antoni abat  i Sant Joan Baptista de Vilanova i la Geltrú.

Els membres del Consell no comparteixen responsabilitat en cap altre institució.