Defensar la vida familiar i els interessos de les famílies

En una nota en motiu del Dia de la Família, Càritas Europa recorda que les polítiques favorables per a les famílies són una necessitat per al futur d’Europa.

Europa i Families

En una declaració amb motiu del Dia Internacional de la Família, que se celebra el 15 de maig, Càritas Europa reclama als candidats a les properes eleccions al Parlament Europeu “que defensin la vida familiar i els interessos de les famílies una vegada que siguin elegits “.
Aquest el text íntegre d’aquesta nota:

Les famílies compten a Europa!

Amb motiu del Dia Internacional de les Famílies, a menys de dues setmanes de les eleccions europees, Càritas Europa demana als candidats del Parlament Europeu que defensin la vida familiar i els interessos de les famílies una vegada que siguin elegits. La Unió Europea i els seus Estats membres necessiten polítiques més favorables per a la família, que és la cèl·lula bàsica i un pilar essencial de qualsevol societat justa, juntament amb un mercat laboral inclusiu i mecanismes adequats de protecció social.

Articular polítiques favorables per a la família que beneficiïn a tots és una necessitat per al futur d’Europa. En aquest sentit, és imperatiu que els líders europeus compleixin el seu compromís amb el Pilar Europeu de Drets Socials i garanteixin la protecció de les famílies.

Com explica en el seu testimoni aquest jove acompanyat per Càritas Grècia: “Sóc Manthos i tinc 18 anys. Vaig néixer a l’illa de Tinos i visc aquí amb els meus pares. Fa un any, em van acceptar a la Universitat de Tessalònica, però no puc assistir a les classes perquè els meus pares estan desocupats i la meva germana, que treballa a Atenes, és la que, bàsicament, ens dóna suport. Per aquest motiu, jo també he de treballar i no puc anar a estudiar “.

A tot Europa, les famílies s’enfronten a la pobresa o l’exclusió social en termes d’accés a l’habitatge, l’educació, l’atenció mèdica i el treball decent, i lluiten per assegurar un futur millor per als seus fills. Hi ha una necessitat urgent d’implementar polítiques que abordin el declivi demogràfic en curs d’Europa i que abordin els nivells creixents de pobresa i desigualtat. Invertir en família és invertir en les nostres societats.

“Invertir en famílies per empoderarlas i promoure el capital social que creen, beneficia tota la societat. Espero que el nou Parlament Europeu mantingui les polítiques familiars dalt a l’agenda política i contribueixi a garantir millors condicions per a tots els assumptes que afecten les famílies a Europa “, afirma Jorge Nuño Mayer, secretari general de Càritas Europa.

Càritas Europa recomana que els futurs membres electes del Parlament Europeu contribueixin a millorar les condicions de vida de les famílies més necessitades, en particular, aprofitant i desenvolupant encara més els èxits del Parlament anterior, com la Garantia de la Infància i directiva sobre compensació de la vida laboral. De seguir en aquesta línia, faran una contribució per garantir que ningú es quedi enrere i que tots els nens puguin gaudir d’un futur brillant.