Els voluntaris joves a Càritas

És un repte per a Càritas que el jovent s’hi acosti, i per aquest motiu no podem deixar perdre cap de les oportunitats que floreixen en el nostre avanç.

Ja fa un any que vam potenciar que 2 joves que són voluntaris de Càritas, a Vilanova i la Geltrú i al Prat de Llobregat, poguessin participar al «I Encuentro de Voluntariado Joven» de Cáritas. Això els va permetre veure que hi havia molts altres joves a les diferents Càritas diocesanes, i al mateix
temps que poguessin veure altres realitats i maneres de fer.

Animats per l’experiència viscuda es va crear un grup motor de voluntariat jove, amb la idea de que fos aquest qui impliqués els propis joves en el seu procés com a voluntaris dins de Càritas, i alhora generés un pol d’atracció per a d’altres joves que tenen inquietuds de canvi social.

A partir d’aquí, conjuntament amb la Delegació de Joventut, es va convocar un Curs Bàsic de voluntariat social, en format residencial. En format residencial perquè la pròpia formació ja fos una experiència de convivència; i a l’hora vam plantejar-la com a espai de transformació personal.
Els conceptes i el coneixement es queden al cervell, però el que ens transforma de veritat és el que ens arriba al cor. Vàrem doncs aprofitar aquest moment per mostrar als participants una altra realitat, que en el dia a dia costa de veure, i és així com dos nois joves que han migrat sols van compartir taula, un sopar i la seva realitat.
Això ens impacta, arriba al cor, i ens transforma.

A partir d’aquí, davant d’aquests joves participants del curs s’obre la possibilitat d’iniciar-se com a voluntariat a Càritas, de cara a l’estiu un grup volia poder fer un camp de treball al voltant de la mobilitat humana, i també treballant en les possibilitats de sensibilització, ja que enguany aquest
mateix grup realitzarà la 3a edició de la Nit del Refugiat al Prat de Llobregat.

I per part del Programa de Voluntariat de Càritas acompanyarem aquests joves i per altra banda ja estem buscant on poder repetir una experiència semblant.
És molt important per a Càritas però també per a tota la societat, actituds com les d’aquests joves decidits a aportar el seu granet de sorra per fer un món millor, des del seu compromís envers les persones que més malament ho estan passant, en el nostre cas, a la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat.

Francesc Alsina

Portada de l'Extra de Nadal 2019 del Full Dominical