Càritas diocesana de Sant Feliu amb Ucraïna

Ja fa més de 5 mesos que va esclatar el conflicte a Ucraïna i amb el temps ha anat desapareixent dels mitjans de comunicació la realitat de les persones refugiades que s’han vist forçades a marxar del país. Com prevèiem des de Càritas, és ara que les persones comencen a quedar desemparades per part de l’administració i de forma coordinada amb Càritas Catalunya, estem esperant que la Generalitat concreti la resposta a donar i com Càritas hi pot intervenir. Malgrat aixó, recordem que la competència d’acollida als refugiats és de l’Estat i s’està seguint la política de recol·locació de les persones que encara són a hotels o albergs de Catalunya, a diferents punts de l’Estat. Els refugiats que no accepten aquests destins, perden els avantatges del sistema de protecció, les ajudes i el lloc on viure.

A Catalunya, des de les 10 Càritas diocesanes, s’ha atès 1.600 families ucraïneses (unes 4.500 persones). A CDSF 86 famílies (143 persones).

Fins al moment s’han recaptat a CDSF 121.706,74 €, dels quals 40.000€ es van enviar al fons de Càritas espanyola i 25.253,34€ s’han aplicat a ajudes a persones d’Ucraïna ateses des de Càritas i a poder accelerar de fer habitable la Llar Sant Llorenç a Sant Feliu de Llobregat. Aquest habitatge és l’antiga residència de la comunitat de l’Ordre Mercedària que aquesta va cedir a la Parròquia/Catedral de Sant Llorenç i alhora aquesta ha cedit a CDSF per un projecte social d’acollida. La Llar ja ha rebut el primer nucli familiar (2 persones) i disposa en total de 8/10 places que es gestionen amb la modalitat d’habitatge social compartit. Quatre de les places són per l’acollida de dones o mares amb fills procedents d’Ucraïna.

La resta de recursos es seguiran aplicant de forma directa o indirecta en l’acompanyament social, laboral, psicològic i en ajudes econòmiques (necessitats bàsiques) de les persones refugiades víctimes de la guerra a Ucraïna, i en despeses relacionades amb l’habitatge. També derivades de la seva estada a la Llar Sant Llorenç.

Al marge de tot això, cal esmentar la col·laboració de Càritas Vilafranca, Vilanova i la Geltrú i Sitges en l’equipament de la rectoria de Castellet (Alt Penedès) per acollir-hi una mare amb tres fills procedents d’Ucraïna. Aquesta acollida va ser promoguda per l’ajuntament del municipi i la parròquia. Gràcies Càritas parroquials per la vostra resposta i implicació!!!!