Cada Gest Compta

Perquè en moments com aquest és quan les persones més vulnerables necessiten tot el suport posible, Cada Gest Compta

Dos homes que es miren fixament

Cada Gest Compta

Des de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat estem atents a l’evolució de la situació i compromesos per posar fi a aquesta realitat d’excepcionalitat. Però conscients de què qui més patirà aquesta situació són les persones més vulnerables. Volem apel·lar a la fraternitat i solidaritat i generositat de totes i tots. Cada Gest Compta.

Càritas alerta dels efectes socials que aquesta emergència sanitària generada pel coronavirus pot produir en les famílies amb situació de pobresa i exclusió que, segons dades del FOESSA es de 8,5 milions de persones, el 18,4% de la població.

Malgrat les dificultats actuals des de Càritas continuem treballant i acompanyant a les persones que es troben en una situació de major precarietat. És en aquests moments quan les persones necessitem més el suport i l’escalf dels que ens acompanyen. Per aquest motiu des de Càritas intentem seguir desenvolupant aquesta tasca i fent arribar el nostre suport a aquells que més ho necessiten.

Ara més que mai i de manera urgent, necessitem la teva generositat. Perquè no tothom te les mateixes oportunitats, però amb la teva solidaritat ens en sortirem.

Mesures adoptades per front al Covid-19

Per continuar donant resposat a les necessitats més bàsiques de les persones. Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat i les diferents Càritas parroquials adopta les propostes de mesures promogudes tant per el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, com per la confederació de Càritas espanyola.

• Evitar la presència de voluntaris o treballadors pertanyents als identificats com a grups de risc (com a gent gran) en els projectes més exposats al contacte amb altres, i considerats com a serveis que cobreixen necessitats bàsiques.
  • Suspendre les activitats (formació, reforç educatiu, oci o altres que suposin la concentració de persones) en centres i serveis, i que no tinguin com a objectiu la cobertura de necessitats bàsiques.
  • Adoptar mesures de flexibilitat horària i de torns per evitar la confluència de moltes persones en el mateix espai, per tal de continuar garantint que les persones més vulnerables no quedin desateses i quedin cobertes les seves necessitats més bàsiques.
  • Evitar cues, aglomeracions i permanència perllongada en espais tancats. Donar prioritat, per exemple, a l’acompanyament, acollides i cites per telèfon davant les presencials, en els casos en què sigui possible. Prenent totes les mesures de prevenció recomanades quan sigui necessària l’atenció presencial.
  • Romandre atents als canvis que es vagin produint en la resposta a la pandèmia. A les noves recomanacions que donin les autoritats sanitàries, així com el nou decret d’estat d’alarma.