Càritas, una organització de voluntaris

Els voluntaris són el motor de Càritas. El seu compromís millora el món.

Voluntaris de càritas unint les mans

Avui, dia internacional dels voluntaris, Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat vol valorar i agrair la tasca de les seves més de 900 persones voluntàries, perquè sense elles, no seria possible dur a terme la seva missió com a servei organitzat de la caritat dins de l’Església que inspira el seu treball d’acompanyament i escolta a les persones que viuen la injustícia de la pobresa.

Hi ha una sèrie de trets que defineixen com és l’opció pel voluntariat dins de Càritas:

• Un voluntariat compromès que creu en el canvi social cap a una societat més justa.
  • Un voluntariat actiu que aporta a la societat no només des de les tasques realitzades, sinó també des de les actituds expressades.
  • Un voluntariat capaç d’organitzar-se i participar des respostes col·lectives abans que individuals.

A més, el model d’aquest voluntariat es basa en la coherència per a, des de l’acció realitzada, impulsar el creixement com a persona i com a cristià; un voluntariat que plasma, a través de la seva participació, els valors de la solidaritat, la gratuïtat i la igualtat; un voluntariat sempre disponible per a l’acció i per a la formació, superant la barrera de la bona voluntat i promovent una acció de qualitat; i un voluntariat en procés, amb motivacions molt diferents, que es va fent dia a dia per mitjà de la tasca, la formació i l’acompanyament.

Segons les dades de l’última memòria confederal, a Càritas participen actualment, a través del conjunt de les 70 Càritas Diocesanes existents a l’Estat, un total de 84.551 persones voluntàries, que representen el 93,7% dels seus recursos humans.