Continuen les obres del Centre d’Acollida Abraham

Les obres que s’estan realitzant en el centre, milloraran les instal·lacions i permetran dignificar l’acollida a les persones sense llar que s’apropen al nostre equipament.

obres del Centre d’Acollida Abraham

Les obres que s’estan realitzant conjuntament i de manera coordinada entre Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat i l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, era una intervenció del tot necessària, per poder adequar els espais del centre d’acollida i afavorir que l’estada de les persones sense llar al centre, es pugui desenvolupar de la manera més digna possible.
S’ampliarà el nombre de dutxes i lavabos i es rehabilitaran els que ja hi ha actualment, així com l’espai de les rentadores, per facilitar-ne l’ús als participant del centre d’acollida. També s’ampliarà l’espai comú del menjador, on els homes poden compartir les estones de la tarda amb activitats on també hi participen els voluntaris.
Des de fa molts any des de Càritas reivindiquem que es garanteixi un dret tant bàsic per a les persones com és el d’un habitatge digne, a un espai on protegir-se i desenvolupar-se com a persones. Però en el cas de les persones sense llar, encara hi ha molts més aspectes i drets que veuen vulnerats, com el dret a la seguretat, a la sanitat a accedir a les prestacions de protecció social…
L’Accés a l’habitatge continua sent un dels esculls principals de les persones en situació d’exclusió, els elevats preus dels lloguers i el nombre insuficient d’habitatges socials, impossibilita l’accés a un dret bàsic a un gran nombre de persones a la nostra diòcesi.
Per aquest motiu des del programa de sense llar i habitatge social, posem a la persona en el centre de les nostres accions i continuem lluitant per la dignitat i els drets de les persones sense llar.
Les obres que s’estan realitzant al Centre d’Acollida Abraham, no són res més que un granet de sorra, en la nostra lluita per dir prou i que no hi hagi ningú sense llar.