Dia de l’amor fratern

Amb el lema La “fraternitat il·lumina l’esperança”, Càritas proposa commemorar el dia de l’Amor fratern, que com cada any es celebra el dijous Sant.

Imatge d'una noia mirant una posta de sol

Cada Dijous Sant fem memòria del Sant Sopar de Jesús amb els seus deixebles i de tot el que va esdevenir en el marc de la mateixa: la institució de l’Eucaristia i del sacerdoci, i el dia de l’amor fratern … Aquest amor fratern que va voler Jesús significar en el gest del lavatori dels peus, que és expressió de l’amor fet servei, a què els cristians estem cridats.

El Dijous Sant és el Dia de l’amor fratern, ja que no es pot separar Eucaristia i l’amor als germans. Efectivament, no hi ha amor si no s’aprèn a conjugar el verb servir. No hi ha amor sense posar-se als peus d’aquell que ens necessita, per servir gratuïtament, especialment als que més pateixen i als més pobres.

En aquests dies tan durs necessitem potenciar actituds i valors. Apuntem alguns que ens poden ajudar a viure l’amor fraternal.

• Mirada atenta per descobrir la necessitat de l’altre, començant per aquells amb qui comparteixo la llar i el confinament.
  • Humilitat per reconèixer la pròpia vulnerabilitat i acollir l’afecte i la proximitat de l’altre.
  • Ajuda mútua. És l’hora d’una fraternitat intel·ligent, exemplar i creativa per superar l’individualisme i descobrir que ens necessitem tots.
  • Compassió. Sentir amb l’altre i estar al costat compartint desànims i esperances.
  • Responsabilitat per cuidar-se i cuidar l’altre, assumint les conseqüències de les pròpies accions.
  • Gratuïtat. Estimar és donar, és donar-se, oferir el que sóc i tinc, encara que sembli insignificant.
  • Acompanyar com a expressió de l’amor fet servei generós, entregat i proper.
  • Pregar contemplant Crist en la seva Creu i mirant amb tendresa a tots els que pateixen.
  • Esperança, la que ve de Crist ressuscitat, una esperança que il·lusiona i obre a el futur perquè amb la Pasqua arriben dies de salvació i alegria.

També el nostre Delegat Mn. Ramon Bosch, aquests dies ha volgut adreçar unes paraules en motiu d’aquesta situació generada per la Crisis del COVID-19.

Un gest: la fraternitat il·lumina l’esperança.

Des de Càritas proposem un gest per al dia de Dijous Sant. Es tracta d’encendre una espelma en el moment de compartir el sopar, acompanyat d’una oració-benedicció.

Amb aquest gest volem unir-nos a Jesús en el seu últim Sopar i a tots pels que Ell es lliura. En un dia on se’ns demana “aïllar”, ens sentim, si és possible, més units entre nosaltres, més en comunió.

Gràcies Senyor, perquè ens vas estimar fins al final, fins a l’extrem que es pot estimar: donar la vida per un altre.
Gràcies Senyor, perquè en l’últim sopar vas partir el teu pa i vi, per saciar la nostra fam i la nostra set …
Gràcies Senyor, perquè en l’Eucaristia ens fas UN amb tu, ens uneixes a la teva vida, en la mesura que estem disposats a lliurar la nostra …
Gràcies Senyor, perquè en el pa i el vi ens lliures la teva vida i ens omples de la teva presència.
Gràcies Senyor, perquè has volgut celebrar el teu lliurament, al voltant d’una taula amb els teus amics, perquè fossin una comunitat d’amor.
Beneeix el nostre sopar, Senyor; beneeix als nostres germans més fràgils i malalts amb qui avui ens sentim especialment units; que la fraternitat il·lumini per a ells l’esperança. AMEN.

Estimar és estar al servei d’aqulls que més ho necessiten. Cada GEST compta.