El voluntariat de Càritas: Un compromís amb la solidaritat i l’esperança

En el marc del Dia Internacional dels Voluntaris, celebrat el 5 de desembre, Càritas  expressa el seu profund les gairebé 900 persones voluntàries

El voluntariat representa una riquesa inestimable per a Càritas i per a la societat en el seu conjunt. La generositat i l’entrega desinteressada de milers de persones mostren el valor arrelat en la nostra societat per l’acollida i la solidaritat amb els altres.

En el marc del Dia Internacional dels Voluntaris, celebrat el 5 de desembre, Càritas diocesana de sant Feliu de Llobregat expressa el seu profund agraïment a les a prop de 900 persones  voluntàries que, amb la seva tasca silenciosa i compromesa, mantenen viva la flama de l’esperança en llars afectades per l’exclusió social i la pobresa.

La participació activa de 881 persones voluntàries, majoritàriament dones i amb una edat per sobre dels 60 anys en la majoria dels casos, destaca el compromís continu amb la missió de Càritas. La seva tasca es centra en estar a prop, acompanyar i cuidar qui més ho necessita, establint llaços de proximitat i solidaritat al llarg del temps.

L’essència del voluntariat va més enllà de l’acció; implica la ‘proximitat’, la connexió que es forja en escoltar i acompanyar aquells que estan en situació d’exclusió.

Aquestes persones voluntàries representen el cor de Càritas, sent acompanyants constants fins i tot quan la primera urgència ha passat i ja no es necessiten suports especialitzats. El servei desinteressat és la seva raó de ser.

El valor del voluntariat també troba ressò en els joves, que mantenen viva la flama de la solidaritat.

En temps desafiants, el voluntariat ens ensenya a mirar la realitat amb empatia i a comprometre’ns amb els més vulnerables. Es tracta no només de donar temps o recursos, sinó de lliurar-se completament, tal com subratlla el Papa en el seu missatge amb motiu de la VII Jornada Mundial dels Pobres.

Càritas agraeix als seus voluntaris i voluntàries la seva dedicació i anima a tothom a sumar-se a aquesta causa, recordant que a través del voluntariat compartit es construeix una societat més justa i solidària.

manifest dia del voluntariat