Càritas acompanyarà a 8.000 persones a nivell laboral gràcies al Fons Social Europeu

Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat és una de les 57 Càritas que rebran el suport del Fons Social Europeu, que destina gairebé 13 milions d’euros a donar suport a més de 400 projectes d’inserció i formació sociolaboral.

Participant dels curs de cuina meditarrània

Càritas Espanyola acaba de resoldre la convocatòria corresponent a 2021 del Programa Operatiu d’Inclusió Social i Economia Social (poises) cofinançat pel Fons Social Europeu i que està dotat amb un pressupost total de 12.887.643,37 euros.

D’aquest important volum de recursos, 6.024.447,26 euros es destinen a projectes d’itineraris d’inserció sociolaboral per a persones vulnerables;  5.688.508,96 euros a accions de formació; i el 1.174.687,15 euros restants a projectes d’economia social, fonamentalment empreses d’inserció, com Brins d’oportunitats, la empresa de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

Aquests recursos, que formen part de la convocatòria del poises 2020-23 i el seu desenvolupament es coordina a través de l’Equip d’Economia solidària i Ocupació de Càritas Espanyola,  que permet donar suport als programes d’ocupació, formació i economia social de 57 Càritas Diocesanes de tot Espanya .

Participants i activitats

L’objectiu marcat per Càritas per 2021 a través del Programa Operatiu permetrà acompanyar al voltant de 4.000 participants en Itineraris d’inserció sociolaboral,  3.800 en accions de formació i 160 més en les empreses d’inserció.

Els resultats esperats són la realització de 381 cursos de formació sociolaboral, 57 projectes d’itineraris d’inserció i 33 empreses recolzades.

Els recursos del Fons Social Europeu que Càritas ve administrant des de l’any 2000 permet donar suport a l’accés al món laboral a col·lectius en risc d’exclusió social i posen en valor l’ocupació com el millor mitjà per avançar cap a l’autonomia personal i la inclusió.

Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat

Des de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, gràcies al suport del Fons social europeu, es desenvoluparan al llarg del 2021 diversos cursos de formació a nivell laboral, per afavorir l’accés a l’ocupació a aquelles persones acompanyades des del programa de formació i inserció laboral.

Després d’un 2020 en que la situació de pandèmia va obligar a adaptar totes les formacions que s’han desenvolupat amb els suport del Fons Social Europeu, de cara aquest 2021 s’han planificat tres formacions d’auxiliar de comerç, d’introducció a la cuina mediterrània i de neteja de despatxos i oficines.

Així doncs, cada un d’aquests cursos acollirà a uns 15 participants, d’entre les prop de 110 persones que realitzaran, també amb el suport del Fons Social Europeu, els itineraris d’inserció acompanyades per Càritas Diocesana de Sant Feliu.

Finalment, la empresa d’Inserció Brins d’oportunitats, rebrà el suport del Fons Social Europeu en la seva activitat durant el 2021.

Amb suport de:

logotip fons social europeu