Prop de 30.000€ transferits a Càritas Española per al terratrèmol de Turquia i Síria

Més de 2 mesos després dels terratrèmols de Turquia i Síria, Càritas Diocesana de Sant Feliu ha transferit tots els fons que s’han recaptat per vehicular la resposta humanitària a través de les Càritas i l’església local de la zona

Voluntaris de Càritas repartint aigua

Després de que el passat 6 de febrer de 2023, tot el món quedés aclaparat, per les nefastes conseqüències del terratrèmol de magnitud 7,9 que va tenir lloc a Turquia i Síria, van ser moltes les mostres de solidaritat que es van articular per donar resposta a aquesta catàstrofe humanitària.

Des de Càritas diocesana de Sant Feliu de Llobregat, també es va obrir una campanya d’emergència humanitària, amb la que fins al moment s’han recaptat 29.900€, que han estat transferits ja de manera íntegra a Càritas española.

La resposta humanitària, com és habitual en Càritas, s’ha vehiculat a través de Càritas internacional, que a través de les Càritas locals dona suport a la tasca d’acompanyament i suport de les persones afectades per una catàstrofe com aquesta.

Un mes després dels terratrèmols, es podien comptabilitzar més de 48.000 morts, i més de 13 milions de persones afectades, en uns territoris en que ja abans del sisme, ja hi havia més de 4 milions de persones que depenien de l’ajuda humanitària.

Tot i que, com tantes altres crisis, que amb el temps acaben quedant en el oblit, la resposta de l’església i de Càritas a Síria i Turquia continua vigent.

Consulta la resposta de Càritas