VII Jornada Mundial dels Pobres

En el marc de la celebració de la VII Jornada Mundial dels Pobres el proper diumenge 19 de novembre, la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) i Càritas renovin el seu compromís conjunt. Aquest esdeveniment anual, convocat pel Papa Francesc, busca mobilitzar les comunitats cristianes i tota la societat cap a una reflexió profunda sobre la pobresa i la necessitat d’accions concretes.

Orígens

El germen d’aquesta Jornada es remunta al 13 de novembre de 2016, durant el tancament de l’Any de la Misericòrdia, quan el Papa Francesc va expressar el seu desig de dedicar un dia especial als pobres. Aquest any, sota el lema “No apartis el teu rostre del pobre”, el Sant Pare ens insta a no desviar la mirada d’aquells que enfronten diverses dificultats, ja sigui en zones de guerra, lluitant amb dificultats econòmiques, sent explotats en el treball o sentint-se fracassats en una cultura que els desfavoreix.

Desafiaments i Compromís

El papa Francesc fa èmfasi en la necessitat d’un compromís polític i legislatiu seriós i eficaç per abordar tant les formes tradicionals com les emergents de la pobresa. Destaca la precarietat laboral, els salaris insuficients i les especulacions que impacten en el cost de vida. A més, realitza una crida especial d’atenció als joves, els quals es veuen afectats per una cultura que els porta a sentir-se incomplets i fracassats.

Crida a l’Acció

El Papa fa una crida a la solidaritat i subsidiarietat, insta ciutadans i institucions públiques a complir amb el seu deure. Destaca la importància de no quedar-se de braços creuats i d’implicar aquells que viuen en condicions de pobresa en processos de canvi i responsabilitat.

Gest de Fraternitat i Recursos

Com a gest de fraternitat, el Papa anima a compartir les nostres taules amb aquells en situació d’exclusió. Amb l’objectiu d’animar la celebració d’aquesta Jornada, la CEE i Càritas han preparat diversos materials, disponibles en un espai digital específic. Aquests recursos estan dissenyats per a la seva utilització per part de totes les Diòcesis, parròquies, comunitats, moviments, associacions i institucions de l’Església.

La VII Jornada Mundial dels Pobres ofereix una oportunitat única per a la reflexió i l’acció. Unim-nos en el compromís d’aliviar les situacions d’incertesa i precarietat, aprenent a mirar amb tendresa i compassió a aquells que ens envolten. Contemplem i orem per aquells que viuen aquestes realitats, recordant que cada gest de solidaritat compta i que, junts, podem marcar la diferència. Demostrem, una vegada més, que la unitat i la compassió són eines poderoses de canvi!