Càritas no tanca

Tot i la situació d’excepcionalitat motivada pel decret d’estat d’alarma a causa de la crisi del COVID-19, Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat ha continuat amb la seva tasca acompanyant a les persones en situació de vulnerabilitat.

Homes del CA Abraham de Càritas treballant

Davant d’aquesta realitat motivada per la pandèmia del COVID-19, Càritas no tanca. Com ja s’ha anat informant, durant aquestes 3 setmanes que portem de confinament, Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat ha intentat mantenir la seva activitat d’acompanyament a les persones que més ho necessiten i que s’apropen, encara que sigui de manera virtual, a Càritas. Hi ha una coordinació permanent amb totes les Càritas parroquials del nostre territori, amb la resta de Càritas de Catalunya i també amb la confederació de Càritas Espanyola. També s’està treballant amb altres entitats del tercer sector, del teixit associatiu de diversos municipis i també amb els serveis socials municipals.

Seguint tot el seguit de recomanacions i mesures de protecció tant per als professionals, voluntaris com els propis participants, que s’han anat donant des de les diferents administracions i per part dels experts sanitaris, hem intentat mantenir tots aquells serveis de cobertura de necessitats bàsiques i d’acompanyament a les persones més vulnerables, conscients de que en aquests moments de patiment, és quan les persones més necessiten del nostre suport.

Càritas no tanca ni atura la seva activitat

Així doncs, en aquestes tres setmanes intenses de feina, en que el confinament ha dificultat la tasca de Càritas, hem mantingut la nostra atenció des dels diferents programes:

ACOLLIDA I ACOMPANYAMENT
  • Les treballadores socials fan per telèfon el seguiment i acompanyament necessari de les famílies o persones a les que ja s’atenia.
    S’ha habilitat un canal de consulta/acompanyament psicològic tant per a treballadores com persones ateses.
  • S’atenen demandes de persones i famílies que fins ara no havien rebut suport de Càritas i es treballa coordinadament amb els serveis socials de tots el municipis per donar-hi resposta.
  • Es fa seguiment i acompanyament telefònic de les persones grans soles del programa d’acompanyament amb Cor, i es mira de donar resposta a demandes concretes (compra d’aliments, medicaments…).
AJUDA EN NECESSITATS BÀSIQUES
  • Es continuen fent les ajudes econòmiques necessàries per a les persones i famílies que ho necessiten.
  • En algun municipi s’ha cobert de forma molt puntual la demanda de roba.
  • En 27 municipis es continuen lliurant aliments, en la majoria de casos amb el suport dels serveis socials municipals, d’entitats i col·laboradors a títol personal.
HABITATGE SOCIAL i SENSE LLAR
  • Les agents de Càritas fan per telèfon el seguiment i acompanyament necessari de les famílies. També de les persones que hi ha acollides als 43 habitatges socials, 7 pisos compartits i als 9 pisos de l’Olivera de Gelida. En total s’acompanya a 189 persones.
  • Per altre banda, les treballadores del CA Abraham, per a homes sense llar de Vilafranca, cobreixen l’atenció 24 hores al dia i 7 dies a la setmana dels 7 homes que hi resideixen des del moment de confinament.
FORMACIÓ I INSERCIÓ LABORAL
  • Es continua fent seguiment i acompanyament telemàtic de les persones que es trobaven en processos de formació o inserció laboral.
  • Les educadores dels centres d’aprenentatge de la llengua continuen el contacte amb les participants dels cursos, a través d’exercicis per fer a casa.
INFÀNCIA, ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
  • Els educadors i educadores de reforços educatius i Brúixoles mantenen el contacte amb els infants i adolescents. Amb creativitat, proposen activitats per mantenir la relació, i ajuden en les tasques telemàtiques que els posen des de les escoles i instituts.
COMUNICACIÓ I SENSIBILITZACIÓ
  • A través de la web i de les xarxes socials. S’intenta transmetre tota la informació sobre el moment actual i l’activitat que es desenvolupa des de Càritas Diocesana.
  • S’ha posat en marxa la campanya de captació conjunta de les Càritas diocesanes de l’estat pel COVID-19 “Cada GEST compta”.
  • S’han atès demandes de mitjans de comunicació del territori.
  • S’ha publicat un butlletí especial (si el voleu, podeu llegir-lo i us hi podeu subscriure aquí)
BRINS D’OPORTUNITATS
  • Es mantenen contractades les 14 persones més els tres tècnics que hi havia abans de decretar-se l’estat d’alarma. Per ara, atenent al perfil dels treballadors, S’ha descartat fer un ERTO i és manté el 100% del sou a tothom. Hem rebut demandes per començar nous serveis en el camp de l’acompanyament a la llar de persones grans. Això ha permès, almenys parcialment, que poguessin seguir treballant. Pots contactar-hi a www.brinsoportunitats.cat  o al 683 47 47 41.
ADMINISTRACIÓ
  • Tot l’equip continua treballant amb tota la normalitat que és possible atenent les demandes dels territoris. Una feina imprescindible per que Càritas no tanca.

Gràcies

Finalment, des de Càritas, volem transmetre el més profund agraïment a totes aquelles persones que amb el vostre suport ens ajudeu a seguir estant al costat dels que més ho necessiten. És en aquests moments quan des de Càritas necessitem més l’ajuda de totes i de tots. Cada GEST compta.

Acabem compartint la iniciativa de la Cadena 100 i dels més de 30 artistes. Amb la seva versió de la Cançó Resistiré,  donaran tots els beneficis obtinguts per la seva reproducció a través de Youtube a la confederació de Càritas espanyola.