Estiu amb Cor

Entitats de lleure i casals esportius acullen infants de famílies en situació de vulnerabilitat en les seves activitats d’estiu.

Participants al Campus d'estiu Andres Gimeno

Des de finals de juny, gairebé un centenar d’infants de la nostra diòcesi, que pertanyen a famílies en situació de vulnerabilitat, han pogut participar d’activitats d’estiu gràcies a acords, convenis i donacions d’entitats amb Cor a Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.
Per una banda hi ha les entitats, membres del programa de Clubs amb Cor de Càritas, com el Club Tennis Andrés Gimeno o el Club Áccura Sant Boi, que al programar les places per les seves activitats d’estiu ja conten en poder donar cobertura a aquells infants derivats des de Càritas.
Les col·laboracions amb les entitats Clubs amb Cor no són esporàdiques en l’estiu sinó fruït d’una col·laboració continuada des de fa temps, com amb l’Escola de Judo Vilafranca, que ofereix places durant el curs escolar pels infants que participen del Reforç Educatiu de Càritas.
I per altre banda trobem els ajuts econòmics, procedents de convenis municipals, subvencions o fons propis, que serveixen fer finançar íntegrament aquestes activitats, o per complementar les activitats que ja es cobreixen des dels ajuntaments, com per exemple poder ampliar els horaris dels casals per integrar-hi també l’àpat del dinar.
L’estiu, dins de les vacances escolars, és un marc incomparable perquè els nostres fills i filles descobreixin, aprenguin, convisquin i gaudeixin d’una manera molt diferent de com ho fan durant el curs. A través de totes les activitats que es realitzen arreu dels nostres municipis, els infants aprenen a través del joc, i treballen valors individuals i grupals.
I a través d’aquestes col·laboracions i ajuts garantim que el dret a l’educació i el dret al lleure no s’estronquin al finalitzar el període de curs escolar.