Nous cursos d’atenció a persones dependents i d’introducció a la informàtica

Prop de 25 persones acompanyades pel programa de formació i desenvolupament sociolaboral, han iniciat ambdos cursos de formació a Sant Boi del Llobregat i Gavà.

La manca de feina i la precarietat laboral continuen sent una de les principals dificultats amb al que es troben les persones que s’apropen a Càritas. El model econòmic actual de consum i creixement econòmic ha convertit als treballadors en simples mercaderies, ho veiem amb la temporalitat, parcialitat dels contractes i amb els baixos salaris que s’estan pagant. La dignitat i els drets de les persones, sovint són deixats de banda.

Per aquest motiu des de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, posem l’accent en el programa de Formació i Desenvolupament Sociolaboral.

Aquesta setmana s’han iniciat dos accions formatives a Sant Boi del Llobregat i a Gavà. En el Curs d’Atenció a persones dependents de Sant Boi, 19 persones rebran un total de 150 hores de formació teòrica i 240 hores de pràctiques en residències, mentre que a Gavà, en el curs d’introducció a la informàtica, els 5 alumnes, participaran en les 93 hores de formació teòrica i pràctica.

L’aprenentatge i l’adquisició de nous coneixements i competències, és una vessant molt important dels processos i els itineraris d’inserció de les persones que s’acompanyen des de Càritas. En una societat que deixa al marge a les persones, del que es tracta és d’oferir oportunitats, d’empoderar a les persones perquè puguin desenvolupar-se de manera integral i amb dignitat.