Trobada a Montserrat per celebrar els 10 anys de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat

Prop de 400 voluntàries i voluntaris de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, es van aplegar aquest dissabte a Montserrat.

Acollida de la trobada

Durant aquest 2023 Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat celebra 10 anys de la seva creació. Tot i que són molts més els anys en que Càritas ha acompanyat les persones en situació de vulnerabilitat al territori de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, com a part de Càritas Diocesana de Barcelona; s’ha volgut aprofitar aquest moment per agrair la tasca i el compromís de tantes persones, que han fet possible que Càritas segueixi oferint oportunitats a aquelles persones que menys en tenen.

fotos de grup al acabar l'eucaristia dels 10 anys

Si el passat 15 de març, quan tot just feia 10 anys de l’acte formal de constitució de Càritas Diocesana, començava la celebració de l’aniversari amb una eucaristia a la capella de Casa de l’Església a Sant Feliu, aquest passat dissabte 15 d’abril, era el moment de compartir amb una bona part de les voluntàries i voluntaris de Càritas diocesana una jornada de celebració i acció de gràcies per la tasca desenvolupada, no només aquests darrers 10 anys. Prop de 400 persones es van traslladar fins al Monestir de Montserrat per celebrar l’eucaristia i acabar amb un dinar de germanor.

Abans de l’inici de l’eucaristia, presidida per el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mon. Agustí Cortés, el pare Manel Gasch, abat de Montserrat, va voler acollir personalment a totes les persones de Càritas que s’havien desplaçat fins a l’abadia, agraint i reconeixent-los aquest servei de la Caritat que comparteixen també des del monestir.

Eucaristia a Montserrat

Un cop finalitzada l’Eucaristia va arribar el moment de compartir taula, amb un dinar que va aplegar a totes les persones voluntàries i treballadors de Càritas diocesana, però també representants d’altres institucions com l’Hble. Sr. Carles Campuzano conseller de Drets Socials, l’Hble. Sr. Joan Ignasi Elena conseller d’interior, el Sr. Enrique Carrero vicepresident de Càritas espanyola i el Sr. Francesc Roig president de Càritas Catalunya. També hi van voler ser presents els companys i companyes representants d’altres Càritas diocesanes com les de Barcelona, Girona o Terrassa.

Salutació autoritats

Com en tot aniversari, també hi va haver temps per bufar de manera simbòlica les espelmes d’un pastís, per celebrar els 10 anys de funcionament de Càritas diocesana de Sant Feliu de Llobregat, heretant tota la feina ja feta durant tants anys com a part de Càritas diocesana de Barcelona. Va ser el moment en que el Sr. Ramon Carbonell director de Càritas diocesana de Sant Feliu, va voler adreçar unes paraules d’agraïment a totes les persones agents de Càritas presents i extensiva a les gairebé mil persones voluntàries de Càritas diocesana. En la mateixa línia un emocionat Enrique Carreño va transmetre l’escalf de la resta de Càritas membres de la confederació de Càritas espanyola, per acabar amb les paraules del conseller, el Sr. Carles Campuzano que va posar en valor la feina que realitzen les entitats del tercer sector, i va destacar els valors compartits de fraternitat, solidaritat, caritat i compassió, que promou Càritas com a part de l’Església.

Dinar de la Trobada

La jornada va acabar amb una ponència d’en Raúl Flores, coordinador d’estudis de Càritas española i secretari tècnic de la Fundació FOESSA, que va parlar dels motius d’esperança de la Càritas del futur, encetant així una nova línia de reflexió i de treball per seguir avançant i compartint esperança en el dia a dia de Càritas diocesana de Sant Feliu de Llobregat.