10 anys de Càritas diocesana, concert i acte institucional a Vilafranca del Penedès

Al voltant de 300 persones, es van aplegar aquest passat diumenge a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès per gaudir del darrer treball dels cors Isquione i Bitxac, “Deep peace”.

Acte institucional 10 anys Càritas

Aquest 2023 Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat celebra 10 anys de la seva creació. Tot i que són molts més els anys en que Càritas ha acompanyat les persones en situació de vulnerabilitat a les comarques de l’alt Penedès, Garraf, Baix Llobregat i sud de l’Anoia, com a part de Càritas Diocesana de Barcelona; l’aniversari de la creació de la nova Càritas diocesana ha estat un bon moment per agrair la tasca i el compromís de tantes persones, que han fet possible que Càritas segueixi oferint oportunitats a aquelles persones que menys en tenen.

Emmarcat en els diversos actes de celebració que s’han previst, i repartit per els diferents territoris que comprèn Càritas diocesana de Sant Feliu, aquest passat diumenge 4 de juny, es va celebrar l’acte institucional i un concert a càrrec dels cors Isquione i Bitxac, que va aplegar unes 300 persones a la basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès.

La part més institucional de l’acte va començar amb unes paraules del director de Càritas diocesana de Sant Feliu de Llobregat, el Sr. Ramon E. Carbonell, que va fer un petit repàs històric de la tasca de Càritas al territori de la diòcesi, més enllà d’aquests 10 anys de la constitució formal de Càritas diocesana. Va recordar que Càritas parroquials, com la mateixa de Vilafranca del Penedès o la de Vilanova i la Geltrú, ja es te constància de la seva existència des de fa més de 70 anys, una realitat molt viva i al servei i en defensa dels drets de les persones, que des de 2013 actua sota el paraigües de la Càritas diocesana del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat. Ramon Carbonell va voler donar gràcies a totes les persones, que d’una manera o altre han estat part de la vida de Càritas diocesana durant aquests 10 anys, des del Bisbe Agustí Cortés o el Sr. Joan Torrents, primer director de Càritas, fins a totes les persones voluntàries i contractades, sòcies i socis, persones col·laboradores i usuàries, representades totes entre les assistents al concert d’ahir.

En la manera d’actuar de Càritas la persona sempre és el centre, lluitar per trencar les dinàmiques que deixen persones al marge i que en vulneren els seus drets ho hem de fer tots i totes plegades, senyalava Ramon Carbonell, per això treballem conjuntament amb administracions i ajuntaments, i també amb altres entitats i la resta de les 9 Càritas diocesanes amb seu a Catalunya. En representació d’aquesta realitat, també van intervenir en l’acte el Sr. Ramon Zaballa, tinent d’alcalde i regidor de Drets socials en funcions, de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès i el Sr. Francesc Roig, president de Càritas Catalunya.

Va concloure aquesta primera part institucional de l’acte, Mon. Agustí Cortés, bisbe de Sant Feliu de Llobregat. Tot seguit es va donar pas al concert dels cors Isquione i Bitxac, amb el seu darrer treball ”Deep Peace”.

El Cor de Cambra Isquione va néixer a Vilanova i la Geltrú l’any 1993, a l’empara de l’Orquestra de Cambra del Garraf. el Cor Bitxac de Sant Pere de Ribes que havia nascut dos anys abans i amb qui posteriorment han establert una estreta relació i un treball conjunt consolidat.

El seu darrer muntatge, el concert “Deep Peace” (Pau Profunda), estrenat el novembre de 2022, un recull de peces de compositors britànics dels segles XX i XXI. Van cantar acompanyats de Bru Corbella al piano, Adrià Pinto al contrabaix i Ricard Parera a la bateria. Totes les peces tenien de fons fotografies de la ribetana Berta Vicente.

concert dels 10 anys de càritas diocesana