Campanya de Nadal 2022

Només l’amor ho il·lumina tot : Càritas convida a compartir aquest Nadal l’alegria d’estimar els altres

Sigues LLum!

La guerra a Ucraïna i les enormes dificultats que la inflació està provocant a la vida quotidiana de moltes llars  posa de manifest que el naixement de Jesús és avui més a prop que mai dels pobres i vulnerables. Conscients de l’enorme esforç que fan aquestes persones per recuperar el seu lloc a la societat, Càritas ha llançat la seva tradicional campanya de Nadal amb el lema “Només l’amor ho il·lumina tot”.

Segons l’informe “El cost de vida i les estratègies familiars per abordar-lo”, gairebé dues de cada deu llars vulnerables s’han vist obligades a acudir a la parròquia, als serveis socials o a una ONG per poder cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació. La majoria daquestes persones pateixen exclusió severa. L’informe FOESSA -presentat per Càritas a començament d’any- estima que més de dos milions de famílies es troben en aquesta situació de màxima precarietat al nostre país.

A Càritas sabem que cada informe que realitzem, cada xifra o cada dada explica la història de persones reals amb veu i ànima, persones que lluiten per recuperar-ne la dignitat i els drets. Els informes són senyals en el camí que ens permeten veure la realitat, per interpretar-la i destriar què fer amb ella.

En el treball quotidià, les més de 5.400 Càritas parroquials són testimonis directes de les ferides que van deixant en bona part de la població aquests temps difícils i complexos. Les guerres, les onades migratòries entre països i les seqüeles de la pandèmia conviuen amb altres ombres no menys violentes i properes, com ara l’ocupació precària, l’exclusió social que pateixen un de cada tres joves, l’escassetat d’habitatge accessible per als que tenen menys recursos o els problemes de salut mental i la soledat que es va enquistant en carrers i llars.

Tot i això, el Nadal arriba com el temps favorable, la llum com a signe d’esperança, com allò necessari per saber per on fer camí, és també el símbol de les coses bones que podem descobrir cada dia. On hi ha llum hi ha vida! El repte en el nostre dia des de l’atenció a les persones que menys poden, que són descartades, que han perdut l’esperança, és poder ser llum, senyal inequívoc que cadascú trobarà el seu camí, la seva oportunitat i podrà deixar enrere la foscor vital que provoca el desànim i la desesperança.

A través de la seva campanya, Càritas convida tota la societat a prendre consciència que l’Amor que compartim amb altres persones ens iguala com a humanitat, ens converteix en una gran família i ens crida a gaudir del bé comú que aspira a encarnar-se al ple accés de totes les persones als drets humans.

Convençuts que l’Amor és el motor que ens impulsa a posar-nos al lloc de l’altre, Càritas proposa aprofitar aquest temps d’Advent per compartir l’alegria d’estimar els altres. Aquest Nadal volem portar llum i que ens sentim portadors de llum, responsables i compromesos amb el significat del Nadal, el naixement de la vida a cada persona, amb els que menys tenen, amb els quals se senten sols i tristos.