Ens unim a l’Església universal en l’alegria per l’elecció del Papa Lleó XIV, un nou pastor amb un fort compromís social, sinodal i evangèlic. Preguem pel seu ministeri i renovem la nostra missió al costat dels més vulnerables.
Des de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat ens unim a l’alegria de l’Església universal per l’elecció del nou bisbe de Roma, el Papa Lleó XIV, que assumeix el ministeri en aquest temps de canvi i esperança.
El nostre bisbe, fra Xabier Gómez, ha volgut expressar el seu goig i el compromís de la nostra Església local en paraules plenes de fe i confiança:
L’Esperit Sant s’ha manifestat i estem d’enhorabona. Ja tenim un nou bisbe de Roma i successor del apòstol Pere que ens presideix en la unitat […]. Convido al Poble de Déu de la nostra diòcesi a pregar pel Papa Lleó XIV i la fecunditat del seu ministeri al servei de la catolicitat i l’anunci de l’alegria de l’Evangeli.
També des de Càritas Internationalis, la gran xarxa global de caritat de l’Església —de la qual formem part a través de Càritas Espanyola—, s’ha rebut l’elecció del nou Papa amb entusiasme i esperança. El seu nom, Lleó, ens connecta amb el compromís social de l’Església, especialment a les portes del 134è aniversari de Rerum Novarum, l’encíclica fundacional de la Doctrina Social.
Càritas no és només una agència d’ajuda: és una manifestació de l’amor de Déu en acció”, ha recordat el cardenal Tarcisio Isao Kikuchi, president de Càritas Internationalis. I el seu secretari general, Alistair Dutton, ha subratllat que el nou Papa “ja ha mostrat un clar compromís amb la pau, la solidaritat, el diàleg i la caritat.
El Papa Lleó XIV, nascut a Chicago i amb una trajectòria pastoral fortament arrelada a Llatinoamèrica, ha estat vinculat també a Càritas Perú, des d’on ha servit amb dedicació a les comunitats més vulnerables.
Des de Càritas Sant Feliu ens sentim cridats a caminar al costat del Sant Pare, com a part d’aquesta gran comunitat que treballa per un món més just i fratern. Preguem per ell, i ens posem al servei de l’Església i de la humanitat amb esperit sinodal i esperançat.