La Fundació Formació i Treball obre la primera botiga Moda re- a El Prat de Llobregat en col·laboració amb Càritas

Moda re- El Prat de Llobregat s’obre en col·laboració amb Càritas Diocesana Sant Feliu de Llobregat, qui té una llarga trajectòria d’iniciativa social al territori (en les comarques del Garraf, Alt Penedès i Baix Llobregat).

La Fundació Formació i Treball celebra la inauguració de la seva primera botiga Moda re- a El Prat de Llobregat. Situada a la plaça Roigé i Badia, 5, aquesta nova botiga s’afegeix a les més de 140 existents arreu del territori espanyol, sent la número 23 impulsada per la Fundació en territori català.

Aquest projecte aposta per un espai de consum sostenible, reutilitzant béns de segona mà i promovent simultàniament la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social a la regió. A més, els ingressos generats per la botiga es destinen a iniciatives de formació i inclusió laboral per a col·lectius vulnerables.

Moda re- és una iniciativa empresarial impulsada per Càritas, destinada a fomentar l’economia social i solidària a través de la reutilització i el reciclatge de roba usada, amb l’objectiu principal de generar ocupació social i sostenible.

La botiga Moda re- El Prat ha estat dissenyada amb una imatge moderna i actual, trencant amb els estereotips associats a les botigues de segona mà. Actualment, emplea tres persones, una en estructura i dues amb contractes d’inserció sociolaboral. Aquesta botiga marca l’inici de la presència de Moda re- al municipi del Baix Llobregat i representa la número 23 impulsada per la Fundació a Catalunya, sumant-se a les més de 140 botigues en la resta del territori espanyol.

A més, aquest nou establiment contribueix a ampliar la xarxa d’entrega social de roba i complements a persones i famílies en situació de vulnerabilitat, facilitant la proximitat i promovent una major confluència de col·lectius a les botigues, garantint la màxima dignitat i confidencialitat en el lliurament.

Aquest model no només promou projectes d’alt impacte social, cobrint necessitats bàsiques insuficientment resoltes i desenvolupant itineraris sociolaborals per a col·lectius en situació de vulnerabilitat, sinó que també té un impacte mediambiental positiu, al reduir la generació de residus i allargar el cicle de vida de la roba. A més, contribueix econòmicament al crear ocupacions sostenibles destinades exclusivament a persones vulnerables i reforça la comunitat al afavorir propostes de proximitat des del territori.

El projecte tèxtil de la Fundació Formació i Treball, en col·laboració amb la Cooperativa Moda re-, es basa en un model d’economia circular que respecta i cuida les persones i el medi ambient. Aquest projecte no només genera ocupació local i satisfà necessitats de roba insuficientment cobertes en persones vulnerables, sinó que també redueix significativament les emissions de CO2. El 2022, es van gestionar un total de 582.150 tones de CO2, la qual cosa representa 23.286 tones tèxtils gestionades.

En línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de Nacions Unides, el projecte tèxtil de la Fundació Formació i Treball i Moda re- es comprometen amb els 17 ODS, treballant específicament en erradicar la pobresa en totes les seves formes, aconseguir la igualtat de gènere, promoure el creixement econòmic sostingut i inclusiu, reduir la desigualtat, garantir modalitats de consum i producció sostenibles, lluitar contra el canvi climàtic i reforçar les aliances per al desenvolupament sostenible.